Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Vısual Communıcatıon and Medıa MCS 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MELİH ZAFER ARICAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

This course aims to give the students the ability to work with visual communication and media principles. It is aimed to gain the skill of producing and interpreting media contents based on various techniques in visual communication. It aims to provide students with critical thinking skills as well as traditional processes and new technologies.

Dersin İçeriği

The emphasis will be placed on visual communication theories and visual culture elements and the investigation of visual expression processes, techniques and methods, including conceptual thinking, abstraction, concept development and movement and interaction. Visual communication and media programming will help students develop the skills they need to plan communications strategies and develop effective visual products.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 To be able to learn the concepts of historical process and function of visual communication and media. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
2 To understand the social and cultural dimension of visual communication. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
3 To be able to define the scope and functions of visual communication and media practice within different approaches. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
4 To be able to relate visual communication theories to media. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
5 To be able to evaluate the changes and transformations in visual communication and media practices. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
6 To gain visual and conceptual thinking skills. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Sınav,
7 Analyze, evaluate and think critically about visual communication and media Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin açıklanması, beklentiler ve derecelendirme sistemi; "Görsel iletişim nedir" giriş.
2 Görsel iletişim bilimi ve medya
3 Görsel kültüre giriş; terimler, kavramlar
4 Medya Çalışmalarında İki Paradigma (Ana ve Kritik Yaklaşımlar)
5 Görsel İletişim Kuramları; Görsel İletişimin Altı Teorisi
6 Orta Teori (Innis, McLuhan, Postman, İletişim Teknolojisinin Determinizmi Eleştirisi: Williams)
7 Ara Sınav
8 Görsel Algı ve Görme Biçimleri
9 Görsellerin Retoriği, Gestalt Görsel Algı Teorisi
10 Görsel İletişimin Synastik Teorisi, Yapısalcılık ve Göstergebilim
11 Kültürel Teori ve Popüler Kültürü Okumak, Postmodern Medya Teorisi v
12 Post-yapısalcılık ve Postmodernite (Foucault, Baudrillard, Kitle İletişim Araçları ve Postmodern Kültür)
13 Medya Hukuku ve Etik Felsefenin Sorunları, Sanatın Sorunları
14 Görsel Analiz, Fotoğrafın Eleştirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
Dersin AKTS Kredisi 6