Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ülkeler Coğrafyası SBE 206 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Yoktur.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. YÜKSEL GÜÇLÜ
Dersi Verenler Doç.Dr. YÜKSEL GÜÇLÜ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, yeryüzündeki kıtaların, Türkiye'nin komşu ülkelerinin ve Orta Asya ülkelerinin genel coğrafi özelliklerini kavratmaktır.

Dersin İçeriği

Kıtalar (Asya, Avrupa, Afrika, Okyanusya, Kuzey ve Güney Amerika ve Antarktika), Türkiye'nin komşu ülkeleri ve Orta Asya ülkeleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Asya kıtasının genel coğrafi özelliklerini genel olarak açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Sınav,
2 Avrupa kıtasının genel coğrafi özelliklerini genel olarak açıklar. Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
3 Afrika kıtasının genel coğrafi özelliklerini genel olarak açıklar. Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
4 Amerika kıtasının genel coğrafi özelliklerini genel olarak açıklar. Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
5 Okyanusya kıtasının genel coğrafi özelliklerini genel olarak açıklar. Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
6 Antarktika kıtasının genel coğrafi özelliklerini genel olarak açıklar. Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
7 Türkiye'nin komşusu olan ülkelerin ve Orta Asya ülkelerinin genel coğrafi özelliklerini genel olarak değerlendirir. Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Performans Görevi,
8 Dersle ilgili bir konuda ödev hazırlar. Bireysel Çalışma, Sınav,
9 Kıta ve okyanuslarla ilgili kavramları genel olarak açıklar. Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kıta ve okyanus kavramları. Yeryüzündeki kıtalar ve okyanuslar Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak.
2 Asya: Genel coğrafi özellikleri. Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak.
3 Asya: Genel coğrafi özellikleri. Avrupa: Genel coğrafi özellikleri. Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak.
4 Avrupa: Genel coğrafi özellikleri. Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak.
5 Avrupa: Genel coğrafi özellikleri. Afrika: Genel coğrafi özellikleri. Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak.
6 Afrika:Genel coğrafi özellikleri. Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak.
7 ARA SINAV
8 Afrika: Genel coğrafi özellikleri. Amerika: Genel coğrafi özellikleri. Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak.
9 Amerika: Genel coğrafi özellikleri. Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak.
10 Amerika: Genel coğrafi özellikleri. Okyanusya: Genel coğrafi özellikleri. Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak.
11 Okyanusya: Genel coğrafi özellikleri. Antarktika: Genel coğrafi özellikleri Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak.
12 Yunanistan, Bulgaristan, Gürcistan, Ermenistan ve Azerbaycan'ın genel coğrafi özellikleri Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak.
13 İran, Irak, Suriye ve Kazakistan'ın genel coğrafi özellikleri Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak.
14 Kırgızistan, Özbekistan, Türkmenistan ve Tacikistan'ın genel coğrafi özellikleri Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

*Gümüş, E. ve Güçlü, Y. (Editörler), Kıtalar ve Ülkeler Coğrafyası.  Lisans Yayıncılık, İstanbul, 2006.

*Atalay, İ., Dünya Coğrafya Atlası ve Türkiye’nin Ekolojik Bölgeleri. İnkilap Yayınevi, İstanbul, 2009

*Atalay, İ., Coğrafya Atlası, İnkilap Kitapevi Yayını, İstanbul, 2010.

*Atalay, İ., Kıtalar ve Ülkeler Coğrafyası.  2. bs., Meta Basımevi, İzmir, 2001.

*Güney, E., Türkiye’nin Komşuları: Ülkeler Coğrafyası - Jeopolitik.  Çantay Kitabevi, İstanbul, 2002.

*Şahin, C., Ülkeler Coğrafyası.  Geliştirilmiş 2. bs., Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara, 2001.

*Gözenç, S., Orta ve Güney Amerika Ülkeler Coğrafyası.  İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul, 1993.

*Gözenç, S., Afrika Ülkeler Coğrafyası I. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul, 1995.

*Gözenç, S., Güneybatı Asya “Orta Doğu” Ülkeler Coğrafyası. Çantay Kitabevi, İstanbul, 1999.

*Wheeler, J. H. ve Kostbade, J. T., World Regional Geography.  Saunders College Pub.,  Philadelphia, 1990.

*Backler, A. ve Lazarus, S., World Geography.  Mcdogual, Littell, New York, 1986.

*Bacon, P., World Geography: The Earth And Its People. Harcourt Brace Jovanovich, Orlando, 1989.

*Şeşen, R., İslam Coğrafyacılarına Göre Türkler ve Türk Ülkeleri.  2. Baskı, Tarih Türk Kurumu, Ankara, 2001.

*Özey, R., Afrika Coğrafyası. 1. bs., Aktif Yayınevi, İstanbul, 2009.

*Özey, R., Amerika Coğrafyası. Aktif Yayınevi, İstanbul, 2007.

*Özey, R., Asya Coğrafyası. Aktif Yayınevi, İstanbul, 2008.

*Özey, R., Avrupa Coğrafyası. 2. Baskı, Aktif Yayınevi, İstanbul, 2012.

*Özey, R., Okyanusya Coğrafyası. Aktif Yayınevi, İstanbul, 2007.

*Özey, R., Tabiatı, İnsanı ve İktisadı İle Türk Dünyası.  Öz Eğitim Yayınları, İstanbul, 1996.

*Atalay, İ., Resimli ve Haritalı Ansiklopedik Dünya Coğrafyası.  İnkılap, İstanbul, 2001.

*Güngördü, E., Kıtaların Genel Coğrafyası. Asil Yayın Dağıtım, Ankara, 2007.  

*Güngördü, E., Devletler Coğrafyası (Eğitim Fakülteleri İçin Siyasi - Fiziki - Beşeri Ve Ekonomik Yönü İle).  Asil Yayın Dağıtım, Ankara, 2006.  

*Güner, İ. ve Ertürk, M., Kıtalar Ve Ülkeler Coğrafyası.  6.bs., Nobel Akademik Yayıncılık,  Ankara, 2014.

*Özey, R., Türkiye ve Komşu Ülkeler Coğrafyası.  Aktif Yayınevi, İstanbul, 2010.

*Gözenç, S., Avrupa Ülkeler Coğrafyası. Çantay Kitabevi, İstanbul, 1998.

*Köksal, A., Afrika, Genel ve Ülkeler Coğrafyası.  Hatiboğlu Yay.,  Ankara, 1999.  

*Atasoy, E., Kıtalar ve Ülkeler Coğrafyası.  2. bs.,  Ezgi Kitabevi , Bursa, 2010. (E Kitap)

*Özey, R., Coğrafya, Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmenliği Bölümleri İçin Dünya ve Ülkeler Coğrafyası. Aktif Yayınevi,  İstanbul, 2005.

*Özey, R., Dünya Denkleminde Ortadoğu Coğrafyası : “Ülkeler - İnsanlar - Sorunlar”.  5. bs.,  Aktif Yayınevi, İstanbul, 2012.

*Özey, R., Dünya Platformunda Türk Dünyası Coğrafyası : Ülkeler, İnsanlar ve Sorunlar. Genş. 6. bs., Aktif Yayınevi / İstanbul, 2009.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. X
2 Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar.
3 Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar.
4 Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer.
5 Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir.
6 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır.
7 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
8 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler X
9 Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. X
10 Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar.
11 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5