Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
A Seç II (Temel Optik ve Işık Öğretimi) FBE 442 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA YILMAZLAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Optik ile ilgili bazı temel kavramları öğretmek.

Dersin İçeriği

Işığın yayılması, Işığın yapısı, aynalar, Işığın kırılması mercekler, Optik araçlar, Işık ölçme bilgisi, Fizik optik, Kuantum optik.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Optik ile ilgili bazı temel kavramları açıklar. Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
2 Işığın yayılmasını tanımlar. Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Ödev, Sınav,
3 Işığın yapısını özetler. Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Problem Çözme, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Aynaları kullanır. Tartışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Anlatım, Ödev, Sınav,
5 Işığın kırılması ve mercekleri gösterir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Problem Çözme, Tartışma, Sınav, Ödev,
6 Optik araçlarını karşılaştırır. Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Anlatım, Beyin Fırtınası, Ödev, Sınav,
7 Işık ölçme bilgisini değerlendirir. Beyin Fırtınası, Anlatım, Problem Çözme, Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
8 Fizik optik tasarlar. Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, Ödev, Sınav,
9 Kuantum optiğini açıklar. Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Işığın yapısı, [2] Syf. 261–263
2 Işığın yayılması [2] Syf. 263–266
3 Aynalar, [2] Syf. 290–298
4 Aynalar, [2] Syf. 290–298
5 Işığın kırılması [2] Syf. 301–302
6 Mercekler, [2] Syf. 316–325
7 Mercekler, [2] Syf. 316–325
8 Optik araçlar [2] Syf. 325–333
9 Ara Sınav
10 Işık ölçme bilgisi, [1] Syf. 992–993
11 Fizik optik, [1] Syf. 1014–1042
12 Fizik optik, [1] Syf. 1014–1042
13 Kuantum optik, [1] Syf. 983–1099
14 Kuantum optik [1] Syf. 983–1099
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Fen ve Mühendislik için fizik–2; Raymond A. Serway, Robert J. Beichner; Çeviri,
Çeviri Editörü: Prof. Dr. Kemal Çolakoglu (Palme Yayıncılık)
[2] Genel Fizik Editör Metin Orbay

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar X
2 Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. X
3 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. X
4 Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. X
5 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. X
6 Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. X
7 Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. X
8 Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
9 Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur.
10 Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular X
11 Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. X
12 Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. X
13 Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir X
14 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. X
15 Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 55
1. Kısa Sınav 5
1. Ödev 35
2. Kısa Sınav 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 8 16
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,6
Dersin AKTS Kredisi 5