Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Genel Kimya Iv (Organik Kimya) FBE 208 4 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NAMUDAR İZZET KURBANOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Canlı organizmanın ve teknolojik ürünlerin temel bileşenini oluşturan karbon bileşikleri hakkında öğrencileri bilgilendirmek.

Dersin İçeriği

Organik kimyaya giriş, Organik kimyada temel kavramlar, Organik moleküller, Alkanlar, Aklenler, Alkinler Aromatik bileşikler, Aldehitler ve Ketonlar, Karboksilli asitler, Aminler, Yağlar, proteinler, DNA yapısı, polimerler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Organik kimyanın tarihçesi ve gelişimini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Organik ve inorganik bileşikleri tanır ve sınıflandırır. Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
3 Karbon atomunda bağlanma ve melezleşme türlerini belirler. Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
4 Organik Bileşikleri sınıflandırır. Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
5 Organik bileşikleri adlandırır. Anlatım, Soru-Cevap, Ödev, Sınav,
6 Organik bileşiklerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini açıklar ve ayırt eder. Anlatım, Deney / Laboratuvar, Sınav, Ödev,
7 Organik bileşiklerin canlılar için önemli olduğunun farkına varır. Anlatım, Ödev, Sınav,
8 Organik bileşiklerin teknolojik ürünlerin yapısını oluşturduğunu açıklar. Anlatım, Ödev, Sınav,
9 Organik bileşiklerin üretimi ve tüketiminin önemini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Organik kimyanın tarihçesi ve gelişimi [1] Sayfa 1-13
2 Organik ve inorganik bileşikler ve özellikleri [1] Sayfa 1-13
3 Karbon atomunda bağlanma ve melezleşme türleri [1] Sayfa 14-21
4 Organik Bileşiklerin sınıflandırılması ve özellikleri [1] Sayfa 29-37
5 Alkanların adlandırılması, fiziksel ve kimyasal özellikleri [1] Sayfa 38-51
6 Alkenlerin adlandırılması, fiziksel ve kimyasal özellikleri [1] Sayfa 55-66
7 Halkalı alifatik hidrokarbonların adlandırılması fiziksel özellikleri [1] Sayfa 97-102
8 ARA SINAV İlgili konular
9 Alkinlerin adlandırılması, fiziksel ve kimyasal özellikleri [1] Sayfa 84-91
10 Aromatik hidrokarbonların adlandırılması, fiziksel ve kimyasal özellikleri [1] Sayfa 107-138
11 Aldehit ve ketonların adlandırılması, fiziksel ve kimyasal özellikleri [1] Sayfa 183-208
12 Karboksilli asitlerin adlandırılması, fiziksel ve kimyasal özellikleri [1] Sayfa 213-223
13 Aminlerin adlandırılması, fiziksel ve kimyasal özellikleri [1] Sayfa 256-275
14 Yağlar, Proteinler ve DNA’nın yapısı, Polimerin yapısı ve kullanım alanları [1] Sayfa 338-365
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] İkizler, Aykut, “Organik Kimyaya Giriş”, K.T.Ü. Basım Evi, 1993, Trabzon.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar X
2 Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. X
3 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. X
4 Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. X
5 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. X
6 Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular.
7 Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. X
8 Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
9 Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur.
10 Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular
11 Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. X
12 Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. X
13 Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir X
14 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. X
15 Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 4 4
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4