Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel Sanat Eğitimi II (Seramik) | TEB 106 | 2 | 4 + 4 | 6 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TUBA MARMARA |
Dersi Verenler | Doç. BURAK DELİER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Temel tasarım öğe ve ilkelerinin öğrenilmesi ve uygulamalarda kullanılabilmesi. Öğrencilerin görsel algı, yaratıcılık, imgelem ve pratik becerilerinin geliştirilmesi. Form ve yüzey tasarımı becerilerinin edinilmesi. |
Dersin İçeriği | Çeşitli çizim araç ve malzemelerinin kullanımı. Temel tasarım öğelerinin ve uygulama yöntemlerinin araştırılması. Doğal formların incelenmesi. Doğal ve tarihi formların tasarım ve yorumlamalarda kullanımı. Obje çizim, yorumlama ve tasarım uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Renk, rengin tanımı ve anlatım öğesi olarak kullanımı. | |
2 | Renk skalaları. Çizim uygulamaları. | |
3 | Renk kontrastları. Çizim uygulamaları. | |
4 | Renk Psikolojisi. Çizim Uygulamaları. | |
5 | Renk-form ilişkileri. Renk perspektifi. Çizim uygulamaları. | |
6 | Kompozisyon, kompozisyonun tanımı ve çeşitleri. Çizim uygulamaları. | |
7 | Form üretme yöntemleri; dönüşüm ve adaptasyon. Çizim uygulamaları. | |
8 | Biçimlendirme, kavramlaştırma, soyutlama, stile etme. Çizim uygulamaları. | |
9 | Doğal formların tasarımda yorumlanması ve kullanımı. Çizim uygulamaları. | |
10 | Strüktür, doğal strüktür ve yapay strüktür. Çizim ve üç boyutlu uygulamalar. | |
11 | Form tekrarı ve form üretiminde birim eleman. Çizim ve üç boyutlu uygulamalar. | |
12 | Modüler yüzey tasarımı. Çizim ve üç boyutlu uygulamalar. | |
13 | Şekil, form ve zemin ilişkileri. Çizim ve üç boyutlu uygulamalar. | |
14 | Konuların Tekrarı ve değerlendirilmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | ||||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | ||||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | ||||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az B1 düzeyinde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | ||||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
3. Ödev | 25 |
4. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|