Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yüzeysel Seramik Tasarımı II | SRM 320 | 6 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. DİCLE ÖNEY |
Dersi Verenler | Doç. DİCLE ÖNEY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Seramik sanatı çağlar boyunca kullanım alanı bulmuş, aynı zamanda süslemede de etkili olmuş, başarılı bir sanat dalı olarak gelişme göstermiştir. Bu kullanım alanlarından biri de Mimari seramiklerdir. Mimari de dekoratif amaçlı kullanılan seramik panoların türlerini, yapım tekniklerini, yapı-tasarım ilişkisi üzerinden irdelemek ve seramiğin bu kullanım alanına katkı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Mimari de dekoratif amaçlı kullanılan seramik panoların türlerini, yapım tekniklerini, yapı-tasarım ilişkisi üzerinden irdelemek, artistik seramik panoları başta Türkiye’de olmak üzere yapılmış örnekleri incelemek ve konu ile ilgili özgün tasarımlar yaparak, kullanıma hazır panolar üretmektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mimari seramikler hakkında bilgi edinir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Seramik alanlarından biri olan seramik pano üretimleri ve mimaride tasarım –malzeme ilişkisine vakıf olunur | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
3 | Artistik seramik panoların üretimi hakkında bilgi edinir | Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mimari kullanılan seramikler nelerdir, tanımları ve türleri. | |
2 | Artistik seramik panolar, tanımı, türleri ve örnekleri üzerinden inceleme. Tarihsel süreçte yapılmış seramik pano örnekleri, Türkiye’deki belli başlı örnekler. | |
3 | Pano yapımında kullanılacak olan çamur çeşitleri ve küçülme hesapları, Mekana uygun tasarımı yapılacak panonun ölçülerinin belirlenmesi | |
4 | Artistik seramik pano tasarımları | |
5 | Artistik seramik pano tasarımları değerlendirme ve 1. Kısa Sınav | |
6 | Tasarımın yapısına göre biçimlendirme | |
7 | Tasarımın yapısına göre biçimlendirme | |
8 | Biçimlendirilmesi bitmiş panonun kesimi | |
9 | Biçimlendirilmesi bitmiş panonun kesimi | |
10 | Kesilmiş pano parçalarının rötuşu | |
11 | Panoya uygun sır denemeleri | |
12 | Dememe sonucuna göre sır seçimi ve modüllere uygulanması | |
13 | Sır pişirimi ve 2. Kısa sınav | |
14 | Sırlı panonun montajı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | X | |||||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 25 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
2. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 1 | 42 | 42 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |