Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bölüm Seçmeli II (Dijital Ortamda Artistik Görselleştirme II ) SRM 416 8 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç. MURAT ERTÜRK
Dersi Verenler Doç. DİCLE ÖNEY,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin, piksel tabanlı program kullanarak tasarımlarını yapabilmelerini sağlamak. Seramik karo, bordür ve dekor sektöründe tasarımcı olarak çalışabilecekleri düzeyde piksel tabanlı program öğretmek.
Dersin İçeriği Fotoğraflar düzenlemek, rötuşlamak ve kolaj yapmak. piksel tabanlı program kullanılarak seramik karo, bordür ve dekor tasarımı yapmak. Broşür, afiş, katalog vs. grafikler oluşturmak.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 piksel tabanlı program menülerini kullanır Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Ödev,
2 piksel tabanlı program araçlarını kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Sınav, Ödev,
3 Fotoğrafları rötuşlar ve düzenlemeler yapar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Sözlü Sınav, Ödev,
4 Birden fazla resmi kontrol eder ve düzenler. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
5 Kanallar ve katmanlarla çalışma gerçekleştirir Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Sınav,
6 Seramik karo, bordür, dekor tasarımları yapar Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Sınav, Ödev,
7 Metinler oluşturur. Renk biçimlerini öğrenir. Tasarımları baskıya hazırlar. Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama, Sınav, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Piksel tabanlı programın kullanım alanlarının anlatımı
2 Katmanlar ve kanallar arasındaki farkların anlatımı.
3 Resimde renk biçimleri ve ayarları.
4 Kanalların çalışma mantığının anlatımı. Temel renk ayrımı çalışması
5 Kanallar ile tek renk baskı çalışması.
6 I Kısa sınav
7 Kanallar ile çok renkli baskı çalışması.
8 Tram, tram türleri ve tram ayarlarının anlatımı.
9 II Kısa sınav
10 ahşap, mermer, taş vb fonlarda renk ayrımı yaparak seramik karoya uygun fon görüntülerinin elde edilmesi
11 Bordür ve dekor çalışması ve renk ayrımı.
12 Ara sınav
13 Bordür ve dekor çalışması ve renk ayrımına devam edilmesi
14 Örnek seramik karo, bordür, dekor tasarımları yapmak ve baskıya hazır hale getirmek.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Herkes için Adobe Photoshop kurs kitabı Çeviren:Ayşe D. Tüzel alfa yayınları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur.
1 Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur.
2 Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır.
2 Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. X
3 Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar.
3 Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. X
4 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır.
4 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. X
5 Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. X
5 Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 25
1. Ödev 25
2. Proje / Tasarım 25
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,6
Dersin AKTS Kredisi 5