Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bölüm Seçmeli II (Dijital Ortamda Endüstriyel Görselleştirme II) | SRM 412 | 8 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilgisayar desteği ile üç boyutlu özgün tasarımlar yapabilmesi. Foto gerçekçi görüntüler elde etmelerini sağlamak |
Dersin İçeriği | Tasarlanmış olan ürünün bilgisayar ortamında katı modelleme teknikleri ile modellenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eskiz ve projelerinin bilgisayar ortamında hangi programlar kullanılarak tasarlandığını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, | Sözlü Sınav, |
2 | 3d programı ile tasarımlarının 3 boyutlu görüntülerini oluşturabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Projelerini katı modelleme sayesinde 3 boyutlu görüntülerini oluşturabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
4 | 3d programında foto gerçekçi görüntü elde etmeyi öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 3D programında foto gerçekçi görüntü hakkında genel bilgilendirme. | |
2 | Render nedir? Nasıl yapılır? Alternatif render programları hakkında bilgi verilir | |
3 | Temel render ayarları. Temel ışık kaynakları konularında bilgilendirilir | |
4 | Alternatif ışık kaynakları. Işık ayarları. Basit sahne oluşturma. Sahneye nesneler yerleştirme | |
5 | Pencereden basit render alma. Kamera çeşitleri, sahneye yerleştirme ve Kamera ayarları konuları öğretilir | |
6 | I Kısa Sınav | |
7 | Alternatif sahne oluşturma konuları aktarılır | |
8 | Alternatif render programları ve ayarları öğretilir | |
9 | II Kısa Sınav | |
10 | İç mekân oluşturma ve gün ışığı ile foto gerçekçi görüntü hakkında bilgi verilir | |
11 | İç mekân oluşturma ve yapay ışık ile foto gerçekçi görüntü bilgilendirilir | |
12 | Ara sınav | |
13 | Gün ışığı ve dış mekân render alma öğretilir | |
14 | Yapay ışık ile dış mekân render alma örneklerle uygulamalar yapılır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 3d Studio Max,Haluk Tatar, Pusula Yayıncılık,2014 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az B1 düzeyinde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | X | |||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | ||||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Ara Sınav | 25 |
2. Ödev | 25 |
3. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |