Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bölüm Seçmeli I (Dijital Ortamda Artistik Görselleştirme I) | SRM 415 | 7 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. MURAT ERTÜRK |
Dersi Verenler | Arş.Gör. MÜRSEL KOCA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, piksel tabanlı program kullanarak tasarımlarını yapabilmelerini sağlamak. Afiş, katalog, davetiye vb. çalışmalarını yapabilmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Broşür, afiş, katalog, davet,ye vs. grafikler oluşturmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | piksel tabanlı program menülerini kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Ödev, |
2 | piksel tabanlı program araçlarını kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Fotoğrafları rötuşlar ve düzenlemeler yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
4 | Birden fazla resmi kontrol eder ve düzenler | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
5 | Katmanlarla çalışma gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Metinler oluşturur. Renk biçimlerini öğrenir. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Piksel tabanlı programın çalışma alanını tanımak.(menüleri,araçları tanımak ve kontrol etmek. Window seçeneklerini kullanmak) | |
2 | Yeni sayfa, dosya açmak ve kaydetmek. komutların kullanılmasının anlatımı | |
3 | Seçimlerle çalışmak, seçim araçlarının anlatımı | |
4 | Resimleri yeniden boyutlandırma ve döndürme. Transform menülerinin kullanılması. | |
5 | Renk dolguları uygulamak ve düzenlemek. Renk paletlerini tanımak. Metinler oluşturmak. Kolaj çalışmaları. | |
6 | I Kısa sınav. | |
7 | Temel fotoğraf rötuşlama ve araçlarının öğrenilmesi. Afiş tasarımı çalışması. | |
8 | Fotoğraf rötüşlama ve onarma yapmak. Bazı efektler uygulamak. | |
9 | II Kısa sınav. | |
10 | renk biçimlerinin öğrenilmesi. Renk dengesi ayarlama seçeneklerinin anlatımı öğrenilmesi. | |
11 | Katmanlarla çalışmanın öğrenilmesi. örneklerle anlatılması. | |
12 | Ara sınav | |
13 | Katmanlarda renk dengesinin ayarlanmasının anlatımı. Katalog çalışması | |
14 | Katmanlarda efekt uygulanmasının anlatımı. Katalog çalışmasına devam edilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Herkes için Adobe Photoshop kurs kitabı Çeviren:Ayşe D. Tüzel alfa yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | ||||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | ||||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | ||||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az B1 düzeyinde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | ||||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
2. Proje / Tasarım | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |