Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Aesthetıcs II | RSM 216 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Creating a fruitful discussion on art, artist and artwork by teaching modern and contemporary aesthetic theories and debates. |
Dersin İçeriği | Modern and contemporary aesthetic theories |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Learns modern aesthetic understanding | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Oral Exam, |
2 | Learns the history of aesthetic understanding after 1945 | Lecture, Question-Answer, | Testing, Oral Exam, Homework, |
3 | Compares modern and contemporary theories of aesthetic experiences | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Oral Exam, Homework, |
4 | Knows various aesthetic theories | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Oral Exam, Homework, |
5 | Learns the nexus between aesthetic thought and art practice | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Oral Exam, Homework, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction: On the Distinction of Modern vs Contemporary Art | Carroll, Noel. 2012. Sanat Felsefesi: Çağdaş bir Giriş. çev. : Güliz Korkmaz Tirkeş, Ankara: Ütopya Y. |
2 | Art as The Space of Creating Truth and Aesthetic Experience | De Bolla, Peter. 2012. Sanat ve Estetik, çev. Kubilay Koş, İstanbul: Ayrıntı Yayınları |
3 | Theories of Aesthetic | Graham Gordon. 1997. Philosophy of the Arts: An Introduction to Aesthetics. London: Routledge |
4 | Art as Representation: Art and Mimesis | Carroll, Noel. 2001. Beyond Aesthetics: Philosophical Essays, Cambridge: Cambridge University Press |
5 | Art and Expression | Carroll, Noel. 2001. Beyond Aesthetics: Philosophical Essays, Cambridge: Cambridge University Press |
6 | MIDTERM | - |
7 | Formalism: Art and Form | Carroll, Noel. 2001. Beyond Aesthetics: Philosophical Essays, Cambridge: Cambridge University Press |
8 | What is Artistic Form? | De Bolla, Peter. 2012. Sanat ve Estetik, çev. Kubilay Koş, İstanbul: Ayrıntı Yayınları |
9 | Art as Aesthetic Experience | De Bolla, Peter. 2012. Sanat ve Estetik, çev. Kubilay Koş, İstanbul: Ayrıntı Yayınları |
10 | Non-Essentialist Art and Theories of Aesthetic | Lenoir, Beatrice. Sanat Yapıtı. Çev: Aykut Derman, 2003. İstanbul YKY yayınları |
11 | Politics and Aesthetics: Political Image | Badiou, Alain. 2010. “Sanat ve Felsefe”, Başka Bir Estetik: Sanatlar için Küçük Bir Kılavuz, çev. Aziz Ufuk Kılıç, İstanbul: Metis Yayınevi: 11-26. |
12 | Aesthetics and Modern Culture: Aesthetics as Industry | Adorno, T. 2011. Kültür Endüstrisi, Kültür Yönetimi, İstanbul: İletişim Yayınları |
13 | Aesthetics and Postmodernism: Art and Narrative | Badiou, Alain. 2010. “Sanat ve Felsefe”, Başka Bir Estetik: Sanatlar için Küçük Bir Kılavuz, çev. Aziz Ufuk Kılıç, İstanbul: Metis Yayınevi: 11-26. |
14 | Summary and Discussion | - |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Adorno, T. 2011. Kültür Endüstrisi, Kültür Yönetimi, İstanbul: İletişim Yayınları Badiou, Alain. 2010. “Sanat ve Felsefe”, Başka Bir Estetik: Sanatlar için Küçük Bir Kılavuz, çev. Aziz Ufuk Kılıç, İstanbul: Metis Yayınevi: 11-26. Carroll, Noel. 2001. Beyond Aesthetics: Philosophical Essays, Cambridge: Cambridge University Press. Carroll, Noel. 2012. Sanat Felsefesi: Çağdaş bir Giriş. çev. : Güliz Korkmaz Tirkeş, Ankara: Ütopya Y. De Bolla, Peter. 2012. Sanat ve Estetik, çev. Kubilay Koş, İstanbul: Ayrıntı Yayınları Graham Gordon. 1997. Philosophy of the Arts: An Introduction to Aesthetics. London: Routledge. Ross, David Stephen.1994. Art and Its Significance: An Anthology of Aesthetic Theory, State University of New York Press. Lenoir, Beatrice. Sanat Yapıtı. Çev: Aykut Derman, 2003. İstanbul YKY yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
2. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 2 | 32 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 3 | 48 |
Mid-terms | 1 | 2 | 2 |
Assignment | 1 | 3 | 3 |
Oral Examination | 1 | 1 | 1 |
Final examination | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |