Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Art Movements The 1960 After | RSM 311 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | It is aimed that the artistic movements after 1960 be evaluated comparatively with the examples through considering the concerning modern artistic theories, intellectual movements, political and sociological changes. |
Dersin İçeriği | Analyzing, commenting and discussing the artistic movements after 1960. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Be able to organize the experience which combines the creation of artistic works, their presentation, circulation and sale. | Lecture, Question-Answer, Discussion, Simulation, Brain Storming, Case Study, | Testing, |
2 | Be able to adapt the knowledge to the creativity and design-based fields (stage, window design etc.), | Lecture, Question-Answer, Discussion, Simulation, Brain Storming, Case Study, | Testing, |
3 | Be able to organize the cultural and artistic activities which will increase the cultural production | Lecture, Question-Answer, Discussion, Brain Storming, Case Study, | Testing, |
4 | Be able to question the todays necessities by knowing his/her own culture and analyse | Lecture, Question-Answer, Discussion, Brain Storming, Case Study, | Testing, |
5 | Be able to evaluate artistic problematics and develope an artistic manner | Lecture, Question-Answer, Discussion, Brain Storming, Case Study, | Testing, |
6 | Be able to comprehend their own culture and perceive the concepts of the era in which they live and express their own art problematics via an artistic language by think analytically and to appraise those on the applications. | Question-Answer, Discussion, Brain Storming, Case Study, Lecture, | Testing, |
7 | Be able to compose presentation and interpretation of his/her own art problematic by reference to the role and relevance in the world of his/her own culture and intellectual experiences. | Lecture, Question-Answer, Discussion, Brain Storming, Case Study, | Testing, |
8 | Be able to create the intellectual experience and understanding necessary to help evaluate an artistic concept on the basis of its historical, sociological, esthetical, psychological, philosophical and political dimensions. | Lecture, Question-Answer, Discussion, Brain Storming, Case Study, | Testing, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Information about the course content | |
2 | Dadaism, Surrealism | |
3 | Abstract Expressionism | |
4 | Pop Art, Op Art | |
5 | Quiz / Minimalism | |
6 | Conceptual Art, Arte Povera | |
7 | Performance Art, Fluxus | |
8 | Land Art, Body Art | |
9 | Quiz / Feminist Art | |
10 | Process Art, Kynetic Art | |
11 | Post-Pop Art, Hyperrealism | |
12 | Midterms exam | |
13 | Video Art | |
14 | Art of the digital age |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Modern Sanatın Öyküsü, Norbert Lynton, Remzi Kitabevi 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Ahu Antmen, Sel Yayıncılık Sanat ve Kuram (1900-2000 Değişen Fikirler Antolojisi), Charles Harrison, Paul Wood, Küre Yayınları Modernizmin Serüveni, Der. Enis Batur, YKY Sanatta Ruhsallık Üzerine, Wassily Kandinsky, Altıkırkbeş Yayınları New York Modern Sanat Düşüncesini Nasıl Çaldı, Serge Guilbaut, Sel Yayıncılık Sanat Manifestoları, Ali Artun, İletişim Yayınları Tasarım ve Suç, Hal Foster, İletişim Yayınevi Avangard Kuramı, Peter Bürger, İletişim Yayınları Bir Katedral İnşa Etmek (Tartışma: Anselm Kiefer, Enzo Cucchi, Jannis Kounellis, Joseph Beuys), Sel Yayıncılık Sanat / Cinsiyet Sanat Tarihi ve Feminist Eleştiri, Kolektif, İletişim Yayınevi Müze ve Modernlik Tarih Sahneleri - Sanat Müzeleri 1 ve Sanat Müzeleri 2, Derleme, İletişim Yayınevi Sanatta Postmodern Kırılmalar ya da Modernin Yapıbozumu, Rıfat Şahiner, Yeni İnsan Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 17 |
1. Ödev | 25 |
2. Kısa Sınav | 18 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 2 | 32 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 3 | 48 |
Mid-terms | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Assignment | 1 | 8 | 8 |
Final examination | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |