Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel Tasarım I | TEB 103 | 1 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TUBA MARMARA |
Dersi Verenler | TUBA MARMARA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | temel tasarım ilke ve öğeleri doğrultusunda tasarım bilincini oluşturmak ve geliştirmek. |
Dersin İçeriği | tasarım öğelerinden nokta ve çizginin tanımı ve uygulama çalışmaları kompozisyon çeşitleri desen ve karakalem bilgisi
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bireysel Çalışma, | ||
2 | Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, | |
3 | Bireysel Çalışma, | Portfolyo, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | temel tasarım öğelerinden nokta | uygulama ile ilgili malzeme temini |
2 | temel tasarım öğelerinden çizgi | uygulama ile ilgili malzeme temini |
3 | statik ve dinamik kompozisyon | malzeme temini |
4 | desen uygulamalarına giriş (karakalem) | malzeme temini |
5 | karakalem ile ton değerlerinin öğrenilmesi | malzeme temini |
6 | desen çalışmalarına devam | |
7 | ara sınav ödevlerinin teslimi ve kritiğinin yapılması | |
8 | temel tasarım öğelerinden doku konusunun tanımı | malzeme temini |
9 | frotaj ve mürekkep ile doku transfer çalışmaları | malzeme temini |
10 | suni doku konusu ile ilgili çalışmaların yapılması | malzeme temini |
11 | guaj boya ile gri ton değerlerinin uygulanması | |
12 | gri değerleri kullanarak proje uygulamalarının yapılması | |
13 | final ödevi ile bilgilendirmelerin yapılması | |
14 | yıl içi çalışmaları ile ilgili portfolyo değerlendirmesinin yapılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Anıl Ertok Atmaca, "Temel Tasarım", Nobel Yayınları. Ali Seylan, "Temel Tasarım", Yem Yayınları. Tülay Çellek, "Temel Tasarım Sürecinde Yaratıcılık", Grafik Kitaplığı. Esma Civcir, "Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri", Akademisyen Kitapevi. H. Yakup Öztuna, "Görsel İletişimde Temel Tasarım", Yorum Sanat ve Yayıncılı. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | ||||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | ||||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 20 |
1. Ödev | 10 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 30 |
2. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Proje / Tasarım | 2 | 9 | 18 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |