Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Belgesel Fotoğraf GIT 419 7 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUZAN ORHAN
Dersi Verenler Doç.Dr. SUZAN ORHAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Doğa, toplum ve insana dair durumları ve sorunları belgesel fotoğraf aracılığıyla kaydedip farkındalık oluşturmanın önemini öğretmek.

Dersin İçeriği

Klasik, modern ve çağdaş belgesel fotoğraf yöntemleri hakkında tarihsel, teknik ve estetik bilgilerin kazanılması.  Sonrasında da seçilen konularla ilgili belgesel fotoğraf projesi gerçekleştirip sunmak.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Belgesel fotoğraf projesi yönetebilir ve uygulayabilir. Problem Çözme, Ödev,
2 Diğer sanat dallarıyla belgesel fotoğrafı birleştirebilir. Tartışma, Ödev,
3 Farklı konulara sanatsal bakış geliştirebilir. Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
4 Sıra dışı koşullarda fotoğraf çekme becerisini geliştirir. Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
5 Açık mekanda çalışma becerisini geliştirir. Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
6 Fotoğrafın etik boyutunu yargılayabilir. Proje Temelli Öğrenme , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Belgesel fotoğraf nedir? Teknik, tematik ve estetik belirleyenler nelerdir? Özcan Yurdalan, Belgesel Fotoğraf ve Fotoröportaj
2 Klasik ve modern belgesel fotoğrafın tarihsel gelişimi. Ken Light, Çağımızın Tanıkları Belgesel Fotoğrafçılar Anlatıyor
3 Foto-makale tekniği ve Eugene Smith’in projelerinin incelenmesi. magnumphotos.com/photographer/w-eugene-smith/
4 Çağdaş belgesel fotoğraf ve yeni konular. Sebastiao Salgado, Toprağımdan Yeryüzüne
5 Değerlendirme Bütün kaynaklar
6 Belgesel fotoğraf projesi için konu seçimi. Sorun, amaç ve yöntemin belirlenmesi. Konu seçimi
7 Proje çekimi Çekim
8 Proje çekimi Çekim
9 İlk çekimlerin teslimi ve ikinci değerlendirme. Çekim
10 Proje çekimi Çekim
11 Proje çekimi Çekim
12 Çekimlerin teslimi, üçüncü değerlendirme ve eksiklerin belirlenmesi. Çekim
13 Çekimlerin tamamlanması, seçilip işlenmesi ve sunuma hazır hale getirilmesi. Düzenleme
14 Proje sunumları ve dördüncü değerlendirme. Sunum
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ken Light, Çağımızın Tanıkları Belgesel Fotoğrafçılar Anlatıyor, Espas Kuram, 2012

Gisele Freund, Fotoğraf ve Toplum, Sel Yayıncılık, 2016

Özcan Yurdalan, Belgesel Fotoğraf ve Fotoröportaj, Agora Kitaplığı, 2015

Wim Wenders, Julio Salgado, “Sebastiao Salgado, Toprağın Tuzu”, Belgesel Film

Sebastiao Salgado, Toprağımdan Yeryüzüne, Everest Yayınları

Sebastiao Salgado, Workers, Aperture, 2015

Sebastiao Salgado, Genesis, Taschen, 2013

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
4 Belgesel Fotoğraf Tarihi 20,79 MB
0 Multimedya örnekleri Videos linkini seçiniz 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. X
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
1. Proje / Tasarım 25
1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) 25
1. Ara Sınav 25
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 8 10 80
Proje / Tasarım 1 2 2
Ödev 1 1 1
Final 1 2 2
Performans Görevi (Arazi Çalışması) 1 1 1
Kısa Sınav 1 2 2
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5