Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Proje Tasarımı I (Web Tasarımı Atölyesi I) GIT 311 5 3 + 2 4 9
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT KABAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Her türden dijital içerik üretimini multimedya yaklaşımı çerçevesinde web üzerinde tasarlamak ve internet altyapısını kullanarak çeşitli düzeylerde yeni medya uygulamaları ortaya çıkarmak.
Dersin İçeriği Her türden dijital içerik üretimini multimedya yaklaşımı çerçevesinde web üzerinde tasarlamak ve internet altyapısını kullanarak çeşitli düzeylerde yeni medya uygulamaları ortaya çıkarmak.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Medya-izleyici denkleminin weble birlikte geçirdiği dönüşümü yeniden değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
2 İnternet içeriğinin oluşturulması sürecinde kullanıcının rolü üzerine öneriler sunar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo,
3 Etkileşim kavramının kullanım ve uygulama biçimlerini deneyimler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi,
4 Multimedya içerik tasarımının unsurlarını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi,
5 Yeni medya içeriğinin sunumuna ilişkin farklı fikirler geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
6 Offline web ya da mobil uygulamarı tasarlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Etkileşimli medya konusunda genel tartışma ve multimdya kavramının hatırlanması.
2 Çeşitli etkileşimli medya platformlarının, içerik, tasarım ve etkileşim unsurları ile sunum özellikleri temelinde irdelemesi.
3 Atölye öğrencilerinin tasarlayacakları etkileşimli platformlar üzerine tartışma; Olanaklar, sınırlar...
4 Atölye öğrencilerinin sunacağı proje önerilerinin değerlendirilmesi.
5 Projelerin içerik tasarımlarının ana hatlarıyla kurulması.
6 Projelerin içerik tasarımlarının kategorik olarak kurulması.
7 Projelerin içerik tasarımlarının yerleşim düzeninin kurulması.
8 Proje içeriğinin web sayfası düzeneği içinde organizasyonun tamamlanması.
9 Önceden hazırlanan içerik kurgusu zemininde platformun ana sayfasının tasarlanması.
10 Önceden hazırlanan içerik kurgusu zemininde platformun projede öngörülen ikinci sayfasının tasarlanması.
11 Önceden hazırlanan içerik kurgusu zemininde platformun projede öngörülen üçüncü sayfasının tasarlanması.
12 Değerlendirme ve revizyonlar
13 Dğerlendirme ve revizyonlar
14 Proje teslimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Customer-Centered Design: A New Approach to Web Usability
? By Kreta Chandler, Karen Hyatt
? Advances in Universal Web Design and Evaluation: Research, Trends and Opportunities [Download: PDF] [Digital]
? Towards a democratization of media: Considering weblogs as alternative and citizens? media. McGinley, Jennifer A. (M.A., 2005)
? The Web Content Style Guide: The Essential Reference for Online Writers, Editors and Managers
? Gerry McGovern(Author), Rob Norton (Author), Catherine O´Dowd (Author)
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek.
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek.
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. X
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. X
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 20
1. Ödev 15
1. Proje / Tasarım 50
2. Ödev 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ödev 2 25 50
Proje / Tasarım 1 30 30
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 214
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8,56
Dersin AKTS Kredisi 9