Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Arayüz Tasarımı | GIT 204 | 4 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç. MURAT ERTÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SEMİH ODUNCU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Arayüz tasarımıyla ilgili temel bilgileri edindirmek. Uygun yazılımları kullanarak arayüz tasarımı yapmaya ilişkin bilgileri kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Arayüz tasarımıyla ilgili temel terimleri ve bilgileri edinmek. Kullanıcı arayüz tasarımı (user interface design, UI) ile kullanıcı deneyimi tasarımı (user experience tasarımı, UX) kavramlarını, arasındaki farkı ve aralarındaki ilişkiyi anlamak. Araştırma, kullanıcı hikayeleri (persona) oluşturma, taslak geliştirme ve uygulamayı kapsayan arayüz tasarımı geliştirme süreçlerini bilme ve bu bilgileri kullanarak arayüz tasarımının temel programlarımdan biri olan Figma ile bir arayüz tasarımı projesi geliştirmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnternete ilişkin temel terimler hakkında bilgi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, | Sınav, |
2 | İnternet sitesi tasarlayabilir. | Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
3 | HTML dilinde internet sitesi oluşturabilir. | Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnternet tarihi | |
2 | Temel Protokoller | |
3 | Dosya formatları | |
4 | Ftp kullanımı | |
5 | Temel kavramlar | |
6 | HTML kodları | |
7 | HTML kod uygulamaları | |
8 | Proje Tasarlama | |
9 | Proje Tasarlama | |
10 | Uygulama Projesi | |
11 | Uygulama Projesi | |
12 | Uygulama Projesi | |
13 | Uygulama Projesi | |
14 | Proje Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Wood, L. E. (2018). User Interface Design: Bridging the Gap from User Requirements to Design, CRC Press. Conta, A. (2023). The Art and Science of UX Design: A step-by-step guide to designing amazing user experiences, New Riders. Figma Eğitim Seti, https://www.youtube.com/watch?v=dL2zIYF1cxY&list=PLjHTowGWv3rzn00Hz_2F18FI4FlDpddpT |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | ||||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | ||||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | ||||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | ||||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | ||||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | ||||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | ||||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | ||||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | ||||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | ||||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | ||||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | ||||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
3. Ödev | 25 |
1. Ara Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 8 | 128 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 199 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |