Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İletişim, Tasarım ve Kültür | GIT 118 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. AYŞEGÜL BOYALI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TÜLAY ÇELİK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Dersin amacı, iletişim ve tasarım alanının, kültürel, sosyo-ekonomik, politik ve ideolojik bağlamı ekseninde ele alınması ve değerlendirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Ders, modernite, fordizm, kültür endüstrisi, postmodernite, postfordizm, küreselleşme, yaratıcı endüstriler kavramlarının iletişim ve tasarım alanı ile ilişkisini içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tasarımın, fordizm ve postfordizm ve neoliberal süreçlerle ilişkisini kavrar | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
2 | Kültür endüstrisi kavramını, dönüşümünü ve tasarım ile ilişkisini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
3 | Modernite, postmodernite ve tasarım ilişkisini öğrenir | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Küreselleşmenin tarihsel, ekonomik ve ideolojik bağlamını öğrenir | Anlatım, | Sınav, |
5 | İletişim politikaları ve tasarım ilişkisini kavrar | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Güncel tasarım alanını kültürel bağlam ve sosyo-politik değişimler ekseninde içinde analiz eder | Anlatım, Tartışma, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, güncel tasarım alanından örnekler ve tasarım alanın tanımlanması | |
2 | Kültür endüstrisi kavramı ve temel özellikleri | |
3 | Estetiğin belirleyeni olarak endüstri, Kültür Endüstrisinde sanat ve tasarım | |
4 | Kültür Endüstrisinde sanat ve tasarım | |
5 | Modern sanat ve modern estetik | |
6 | Modernite ve Modern tasarımın mantığı, tarihsel gelişimi, Gerçekliğin tasarımı, Bauhaus okulu ve önemi | |
7 | Modernite ve Modern tasarımın mantığı, tarihsel gelişimi, Gerçekliğin tasarımı, Bauhaus okulu ve önemi | |
8 | Küreselleşme kavramı, temel özellikleri ve küreselleşme yaklaşımları | |
9 | Küreselleşme ve iletişim politikaları | |
10 | Enformasyon teknolojileri, küreselleşme ve tasarım ilişkisi, küreselleşme eleştirisi | |
11 | Postfordizm, neoliberlizm, esnek üretim ve tasarımın dönüşümü | |
12 | Esnek üretim ve tasarım alanındaki örneklerGüncel tasarım örnekleri ve tasarım alanındaki kavramsal tartışmalar | |
13 | Güncel tasarım örnekleri ve tasarım alanındaki kavramsal tartışmalar | |
14 | Güncel tasarım örnekleri ve tasarım alanındaki kavramsal tartışmalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Adorno T., Kültür Endüstrisi ve Kültür Yönetimi Bauman, Z. ,Küreselleşme Foster, H., Tasarım ve Suç Backstein J., D. Birnbaum, S. Wallenstein, Farklı Dünyaları Düşünmek Artun A., Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi, Ali Artun Foucault M, Manet, Velázquez ve Estetik Modernizm Baudrillard, J., Tüketim Toplumu Berger, J., Görme Biçimleri Castells, M., Ağ Toplumunun Yükselişi - Enformasyon Çağı:Ekonomi,Toplum ve Kültür 1.Cilt Enformasyon Çağı:Ekonomi,Toplum ve Kültür Bauman, Zigmund, Postmodernizm ve Hoşnutsuzlukları Bürger, Peter, Avangard Kuramı Harvey, David, Postmodernliğin Durumu Jameson, Frederic, Biricik Modernite Zeka, Necmi, (Haz) Postmodernizm, Jameson, Lyotard, Habermas Guy Debord, Gösteri Toplumu A. Giddens, Modernliğin Sonuçları Kılıç, Levent. Fotografın ve Sinemanın Toplumsal Tarihi Bordwell, D., Film Sanatı A.Mattelart, İletişimin Dünyasallaşması H.Foster, Gerçeğin Geri Dönüşü Ali Artun, Sanat Siyaset, Kültür Çağında Sanat ve Kültürel Politika David Frisby, Modernlik Fragmanları Thierry De Duve, Marx'ın Atölyesinde Dikilmiştir, Beuys, Warhol, Klein, Duchamps Makaleler: Neoliberalizm ve Kentsel Eşitsizlikler Üzerine Prof. Dr. Nezar AlSayyad Söyleşi, Zafer C¸elik Yeni Kapitalizm Kültüründe Otomobil Reklamları, Pınar Kılıç Esnek Üretim Sistemleri ve Pazarlama Faaliyetlerine Etkileri, N. Bayuk, A. Güzeller Esnek Uzmanlaşma PErspektifinden Amerikan Kültür Endüstrisi, Derya Çetin Fordist birikim Rejimi ve Kitle Kültürü, Güven Selçuk Neoliberal Politikalar ekseninde Medyanın Dönüşümü, Cem Koray OLGUN Küreselleşme Yaklaşımları Kapsamında Küreselleşme Sürecinin Tarihsel Değerlendirilmesi, İpek Cebeci Kapitalizmin Arzu Üzerinden Üretimi ya da Arzunun Nesneleştirilmesi, Musa Öztürk Kültür endüstrisi Kavramı Çerçevesinde Medya Ürünleri, Tolga Kara Modernizm ve Postmodernizm Süreçlerinin Tüketim Kültürüne Yansımaları, H. Kırılmaz, F. Ayparçası Üretim İlişkileri Temelinde Modernizm ve Post-modernizmin Azgelişmiş Ülkeler Üzerine Etkileri, Kemal Er Postmodernizm, Tüketim, Popüler Kültür ve Medya, Mustafa Hatipler
Bauhause Tasarım Okulu, S.Bulat, M. Bulat, B. Aydın Refik Anadol’un MoMA Sergisi Üzerine: Teknoloji, Sanat, Propaganda, R.H, LossinMoMA'da Soyutun İcadı, H. FosterÇağdaş Sanat: Sahtekarlık ve Ütopya Arasında, Burak Delier |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | X | |||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 60 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |