Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Karakter Tasarımı GIT 321 5 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü MİNE GÜLŞEN
Dersi Verenler YİĞİT AYYILDIZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencinin animasyon ve diğer mecralar için karakter tasarımının temel ilkelerini öğrenmeleri, temel tasarım ve animasyon sineması dersinde öğrendiklerini bir araya getirerek başarılı ve yaratıcı bir karakter tasarımı pakedi hazırlamaları.

Dersin İçeriği

Canlandırma (Animasyon) sinemasının en önemli öğelerinden biri karakter tasarımıdır. Bu bağlamda karakter nedir? Karakter Tasarımı unsurları nelerdir? Karakter tasarlarken nelere dikkat edilmeli?  Özgün, yaratıcı karakter tasarımı nasıl ortaya çıkar? Karakterin fiziksel, psikolojik, kültürel ve sosyal özellİkleri nelerdir? Karakter Tasarımını etkileyen, şekillendiren unsurlar nelerdir? sorularının cevapları dersin içeriğini ve temelini oluşturmaktadır.

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temel tasarım dersinde öğrenilen form, kompozisyon, çizgi ve volüm bilgilerini bir canlı tasarımında kullanmak. Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Ödev, Proje / Tasarım,
2 Karakter tasarımında profesyonel terim ve sunum standartlarını öğrenmek, öğrenci portfoyünü geliştirecek bir karakter tasarım pakedi hazırlamak. Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım, Portfolyo,
3 Karakter tasarım örneklerinin incelenmesi suretiyle yaratıcı ve özgün bir bakış açısı geliştirmek, farklı estetik yaklaşımlarla ilgili bilgi kazanmak. Anlatım, Gösteri, Ödev, Proje / Tasarım,
4 Kisisel stil, egilim ve yetenekler uzerinde dusunmek ve sanatsal arastirmalari deneyimlemek. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev, Proje / Tasarım,
5 Animasyon projesi içinde hareketlendirilebilecek özgün karakterler tasarlamak.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Başarılı karakter tasarımı örnekleri incelenir. Hayatın içinden gözlemlerin nasıl karakter tasarımına aktarılabileceği tartışılır.
2 Temel şekiller ve renkleri bir karakter tasarımında kullanma ilkeleri anlatılır. Andropomorfizasyon örnekleri izlenir. Öğrenciler soyut şekil ve çizgilerden bir karakter tasarlarlar.
3 Karakter tasarımında temel tasarım ilkeleri gösterilir. Kişilik yaratımında şekillerin önemi tartışılır. Öğrenciler ofis malzemelerinden bir karakter tasarlarlar.
4 Kişilik, karakter tahlili, genel senaryo, film stili ve bunların nasıl tasarıma yansıtılacağı tartışılır. Öğrenciler etraflarındaki kişilerin bir skecini ve karakterle ilgili ufak bir betimleme getirir.
5 Vücut dili, pozlandırma, kompozisyon, görsel çağrışım ve diğer tasarım öğeleri üzerinden karakter tasarımları tartışılır. Taslakların önemi ve karakter geliştirilmesi tartışılır. Öğrenciler skeçlerden ve betimlemelerden yola çıkarak hazırladıkları karakter tasarımını getirir.
6 Değişik yaş, cinsiyet ve karakterdeki insanların ve hayvanların tasarımında dikkat edilecek noktalar gösterilir. Öğrenciler 4 kişilik bir aile ve ev hayvanlarının taslağı getirir.
7 Ara sınav Ofis malzemelerinden tasarlanan karakter sonlandırılır.
8 Yüz ifadeleri ve kişiliğin vurgulanması üzerinde ayrıntılı durulur. 4 kişilik aile ve av hayvanlarının tasarımı geliştirilir.
9 Hayvan tasarımında dikkat edilmesi gereken noktalar ayrıntılı incelenir. Karakter tasarımı pakedi üzerinde çalışılır.
10 Profesyonel karakter sunum teknikleri ve bir karakter tasarım pakedi hazırlanması gösterilir. Değişik medya için karakter tasarımı anlatılır. (Kitap, gerçek zamanlı film ve animasyon) Karakter tasarımı pakedi üzerinde çalışılır.
11 Dönemsel özellikler, kostümler ve film stili tartışılır. Bu konularda nasıl araştırma yapılabileceği gösterilir. Karakter tasarımı pakedi üzerinde çalışılır.
12 Karakter tasarım pakedi üzerinde calışılır. Taslakların bilgisayar uygulamalarına aktarımı gosterilir. Tasarımlar geliştirilir.
13 Karakter tasarım pakedi üzerinde çalışılır. Bilgisayar uygulamalarında profesyonel sunuma hazır hale getirilir. Tasarımlar bilgisayara aktarılır.
14 Karakter tasarım pakedi sonlandırılır. Tasarımlar sunulur.
Kaynaklar
Ders Notu

Haitao Su, Alive Character Design: For Games, Animation and Film: For Games, Animation & Film.

Ders Kaynakları

Paul Wells, Drawing for Animation.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. X
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Proje / Tasarım 25
2. Proje / Tasarım 25
3. Proje / Tasarım 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 3 3
Proje / Tasarım 3 3 9
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 127
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,08
Dersin AKTS Kredisi 5