Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Acil Durumlarda Su Temini ve Sanitasyon AFY 525 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MEHMET İŞLEYEN
Dersi Verenler Doç.Dr. AHMET ÇELEBİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Afet durumları için suyun önemini ve planını yapabilmek

suyun kalitesini daha iyi kavrayabilmek

afet durumlarında suyun temini hakkında uzmanlaşmak

Dersin İçeriği

acil durumlarda suyun yönetimi,

suyun hijyeni, kalitesi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 afetlerde suyun rolünü anlama Anlatım, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Tartışma, Ödev,
2 suyun acil durumlar için planlanması ve yönetilmesi Tartışma, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Anlatım, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Su Kalitesi ve Sağlığı
2 Su Kalitesi ve Sağlığı
3 Afet yönetiminde su eldesi
4 Afet yönetiminde su eldesi
5 Afet yönetiminde su eldesi
6 Program planlama ve uygulama
7 Program planlama ve uygulama
8 İzleme ve değerlendirme
9 İzleme ve değerlendirme
10 Vektör kontrolü
11 Drenaj
12 Örnek Proje Uygulamaları
13 Örnek Proje Uygulamaları
14 Örnek Proje Uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
ADAMS, J. (1999) Managing Water Supply and Sanitation in Emergencies.  Oxfam GB, 274 Banbury Road, Oxford OX2 7DZ, UK
 
HARVEY, P., BAGHRİ, S. and REED, B. (2002) Emergency Sanitation. Assessment and Programme Design. Water, Engineering and Development Centre, Loughborough University Leicestershire, LE11 3TU UK
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Afet Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi X
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi X
3 Problem kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi X
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi X
5 Afet Yönetiminde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi X
6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi X
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri X
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi X
10 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği X
11 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi X
12 Afet Yönetimi ile ilgili uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 40
2. Ödev 60
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 1 16 16
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6