Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kur’Ân´In Ana Konuları ILA 385 5 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. GÖKHAN ATMACA
Dersi Verenler Prof.Dr. GÖKHAN ATMACA,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Kuran-ı Kerimin bahsettiği yüzlerce konudan, özellikle üzerinde durduğu ana konuları ele almak.

Dersin İçeriği

Bu derste Kuranın yüzlerce konusu içerisinden, ana konuları tespit edilip işlenecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kuranın tarifi ve gayesini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
2 Kuranın ana konularını sıralar Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
3 Kur´an´ın ulûhiyet anlayışını betimler Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
4 Kur´an´ın kâinat anlayışını açıklar Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
5 Kur´an´ın insan ve ahlak anlayışını ifade eder Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
6 Kuranın peygamberlik ve ahiret anlayışını yorumlar Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Fâtiha Sûresindeki konular
2 Bakara Sûresindeki konular
3 Âl_i İmrân Sûresindeki konular
4 Nisâ sûresindeki konular
5 Mâide sûresindeki konular
6 En'âm sûresindeki konular
7 A'râf sûresindeki konular
8 Enfâl sûresindeki konular
9 Tevbe sûresindeki konular
10 Yûnus sûresindeki konular
11 Hûd sûresindeki konular
12 Yûsuf sûresindeki konular
13 Ra'd sûresindeki konular
14 İbrâhîm sûresindeki konular
Kaynaklar
Ders Notu

Demirci, Muhsin, (2008), Kuranın Ana Konuları, M.Ü.İ.F.V. yay., İstanbul.

Ders Kaynakları

Muhammed Gazâlî, Nahve Tefsîrin Mevdûiyyin

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. X
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. X
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. X
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. X
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir.
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar.
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. X
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar.
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir.
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 3 3
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 63
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,52
Dersin AKTS Kredisi 3