Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İcmali Tefsir ILA 465 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALİ KARATAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı Fakülteden mezun olacak talebelerimizin Kurân-ı Kerimden özellikle ihtiyaç duyacakları konuların işlendiği sureler okutulacak.
Dersin İçeriği Farklı surelerdeki belli başlı konular, tefsirlerden de istifade edilerek işlenecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tefsirin her dönemde yapılmasının gereğini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Tefsirde yakın dönemde telif edilen eserleri tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Yakın dönem tefsirlerinin klasik dönemdekilerden farklı yönlerini görür Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Yakın dönem tefsirlerindeki orijinal yönleri tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
5 Kur´anın her döneme yeterli bir kitap olduğunu tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
6 Kur´ânın bilimle çatışmadığının farkına varır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hucurat Suresi 1-5. Âyetler
2 Hucurat Suresi 6-10. Âyetler
3 Hucurat Suresi 11-18. Âyetler
4 Bakara Sûresi 1-5. Âyetler
5 Müminûn Sûresi 1-11. Âyetler
6 Lokman Sûresi 12-15. Âyetler
7 Lokmân Sûresi 16-19. Âyetler
8 Lokmân Sûresi 17-22. Âyetler
9 Yâsîn Sûresi 1-12. Âyetler
10 Yâsîn Sûresi 13-20. Âyetler
11 Yâsîn Sûresi 21-30. Âyetler
12 Yâsîn Sûresi 31-40. Âyetler
13 Yâsîn Sûresi 41-54. Âyetler
14 Yâsîn Sûresi 55-70. Âyetler
Kaynaklar
Ders Notu Elmalılı Hamdi Yazır, Hak Dini Kurân Dili, Eser Neşriyat.
Ders Kaynakları Sâbûnî, M. (1981): Safvetüt-Tefâsir, Beyrut, Dârul-Kurân.
Hicâzî, M. (1992): et-tefsîrul-Vâdıh, Beyrut, Dârut-Tefsîr.
Kutup, S. (1993): Fî Zilâlil-Kurân, Beyrut, Dâruş-şuruk.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. X
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. X
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. X
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. X
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. X
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. X
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. X
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. X
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. X
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 55
1. Ödev 15
2. Ödev 15
3. Ödev 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 3 9 27
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5