Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Din-Bilim İlişkisi ILA 432 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ABDULMUTTALİP BAYCAR
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ABDULMUTTALİP BAYCAR,
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu derste din-bilim ilişkisine dair tartışmalar hakkında bilgi sunup, değerlendirme yapabilme becerisi kazandırma amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste, din-bilim ilişkisi tarihsel ve problemler üzerinden incelenecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Din Bilim ilişkisisinin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Değişik bilim dallarının din ile ilişkisinde ortaya çıkan problemlere vakıf olur Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Din bilim ilişkisinde modern eğilimler hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Tanrının doğası hakkındaki modern tartışmaları değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
5 Yaratılış hakkındaki modern tartışmaları değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
6 İnsan doğası hakkındaki modern tartışmaları değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Din Bilim İlişkisi
2 Din ve Bilim İlişkisi: Çatışma
3 Din ve Bilim İlişkisi: Bağımsızlık
4 Din ve Bilim İlişkisi: Ayrışma
5 Din ve Bilim İlişkisi: Entegrasyon
6 Astronmi ve Yaratılış
7 Astronomi ve Yaratılış
8 Kuantum Fiziği ve Tanrı
9 Kuantum Fiziği ve Tanrı
10 Evrim ve Sürekli Yaratılış
11 Evrim ve Sürekli Yaratılış
12 Genetik ve İnsan Doğası
13 Genetik ve İnsan Doğası
14 Tanrı ve Doğa
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Ian G. Barbour (2004). Bilim ve Din Çatışma - Ayrışma - Uzlaşma. çev. Nebi Mehdiyev ve Mübariz Camal. İstanbul: İnsan Yayınları.

Ders Kaynakları

[1] ed. Cafer Sadık Yaran (1997). Din ve Bilim. Samsun: Sidre Yayınları.

[2] Seyyid Hüseyin Nasr ve diğ. (2021). İslam ve Bilim Tartışmaları. haz. Mustafa Armağan. İstanbul: Ketebe.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir.
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. X
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. X
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. X
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. X
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar.
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. X
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. X
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. X
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 5 5
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5