Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | BMM 500 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ÖZACAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MAHMUT ÖZACAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenciye teorik ve deneysel bilimsel araştırma tekniklerinin öğretilmesi ve seminer yapabilme kabiliyetinin geliştirilmesi.
|
Dersin İçeriği | Bu derste, bilimsel araştırma ve yazma teknikleri ana çizgileriyle ele alınacaktır. Bu bağlamda ders süresince, bilimsel bir araştırmanın oluşturulduğu kuramsal ve yöntemsel zemin, varsayım ve değişkenlerin önemi, araştırma tekniklerinin belirlenmesi, örneklemin seçilmesi, araştırma sorularının oluşturulması ve sonuçlarının sunulması üzerinde durulacaktır. Veri toplama, veri kaynaklarının seçimi, veri çözümlemesi ve araştırmanın yazılması süreçlerine ağırlık verilecek olan bu dersin sonunda, öğrencilerin bilimsel araştırma tekniklerini öğrenmesi ve etkili sunum yapma yeteneklerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Remzi Kıncal, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 2015, Nobel Akademi Yayıncılık. 3. Basım. 2) Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, 2011, Ankara: Nobel Kitabevi. 3) Halil Kazan, Bilimsel Araştırma Teknikleri, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, 2016 4) Robert A. Day, Çeviri: Gülay Aşkar ALTAY, Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır, Copyright © TÜBİTAK 1996 Oryx Press, 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyomedikal konularında tümleşik bir bilim ve mühendislik anlayışı | ||||||
2 | Mühendislik ve biyoloji ara yüzeyindeki problemlerin çözümüne ileri matematiği uygulama yeteneği | ||||||
3 | Canlı sistemler üzerinde ölçümler yapma ve sonuçları yorumlama yeteneği | ||||||
4 | Çok-disiplinli takımlarda çalışma yeteneği | ||||||
5 | Canlı ve cansız malzeme ve sistemlerle ilgili problemleri ele alma | ||||||
6 | Biyomedikal mühendisliği alanındaki problemlerin tanımlanması ve çözümünde modern teknikleri, araçları, işlemleri ve bilgiyi kullanma yetkinliği |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|