Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Stresle Başa Çıkmada Psikofizyolojik Yöntemler | MAD 511 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SÜLEYMAN KALELİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. DERYA GÜZEL ERDOĞAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrenciye, stres kavramı ve stresin insan sağlığı üzerine olan etkilerini öğretmek ve stresle başa çıkma yöntemleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak ve geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders, stres kavramı, strese yol açan etkenler, stresin insan sağlığı üzerine etkileri, stresle başa çıkma yöntemleri konularını içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Stres kavramını tanımlar ve strese yol açan etkenleri sıralar. | Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
2 | Stres belirtilerini tanımlayabilir . | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
3 | Stres etmenlerini tanımlayabilir. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
4 | Stresi sınıflandırır. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
5 | Stres yanıtlarını açıklar | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
6 | Stresin otonom yanıtlarını açıklar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
7 | Stresin hormonal regulasyonunu açıklar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
8 | Streste rol oynayan mediatörleri açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
9 | Stresin beslenme üzerine olan etkilerini açıklar. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
10 | Egzersizin stres üzerine olan etkilerini açıklar. | Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
11 | Stresle başa çıkmada bireysel ve örgütsel yöntemleri genel prensipleriyle ifade eder. | Beyin Fırtınası, Gösteri, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
12 | Bedensel başa çıkma yöntemlerini örneklerle açıklar. | Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
13 | Zihinsel başa çıkma yöntemlerini örneklerle anlatır. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | Ödev, |
14 | Davranışsal başa çıkma yöntemlerini ifade eder. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Stres Nedir? | |
2 | Stresin Belirtileri | |
3 | Stres Etmenleri | |
4 | Stres Sınıflaması | |
5 | Stres Yanıtları | |
6 | Stresin Otonom Yanıtları ve Beyin Sapı Tarafından Kontrolü | |
7 | Stresin Hormonal Regülasyonu | |
8 | Stres ve Mediatörler | |
9 | Stres ile İlişkili Hastalıklar | |
10 | Stres ve Beslenme | |
11 | Stres ve Egzersiz | |
12 | Stres ve Sanat | |
13 | Stresle Başa Çıkmada Diğer Yöntemler | |
14 | Stresle Başa Çıkmada Diğer Yöntemler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Arthur C. Guyton, John A. Hall. Tıbbi Fizyoloji |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Madde bağımlılığı alanında neden sonuç ilişkisi kurmaya yönelik niceliksel ve niteliksel araştırmalar planlayabilir, yürütebilir ve sonuçlandırabilir. | ||||||
2 | Diğer bağımlılıklar alanında neden sonuç ilişkisi kurmaya yönelik niceliksel ve niteliksel araştırmalar planlayabilir, yürütebilir ve sonuçlandırabilir. | ||||||
3 | Madde bağımlılığı ve diğer bağımlılıklar ile ilgili nedene yönelik önleme ve çözüm stratejileri geliştirebilir. | ||||||
4 | Adolesan döneminin fizyolojik özellikleri, bağımlılıklarla ilişkisi, döneme özgü sağlık sorunları ve temel ilk yardım uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | Bağımlılık alanın, bilimsel araştırmaların yürütülmesi ve yayınlanması konularının etik boyutu hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
6 | Madde kullanım bozuklukları ve tedavi yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||
7 | Stresin tanımı, sonuçları ve başa çıkma yöntemleri ile ilgili bilgi sahibi olur. | ||||||
8 | Madde bağımlılıkları alanının dışında kalan tüm bağımlılık türlerini tanımlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |