Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşletmede Mesleki Eğitim II | HEM 408 | 8 | 0 + 32 | 16 | 20 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlıklı insanın erişkinlik döneminden yaşlılığa kadar tüm yaşam evrelerinde kronik hastalıkların etiyolojisini, risk faktörlerini ve korunma yöntemlerini tanımlar, hemşirelik bakımı ile ilişkilendirir. | ||
2 | Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda etik ilkeler ve yasal düzenlemeleri göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||
3 | İç hastalıkları hemşireliği teorik ve klinik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | ||
4 | Sistem hastalıkları ve cerrahi bakımı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur. | ||
5 | Ameliyat olacak hastanın ameliyat öncesi-esnası-sonrası bakımını yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. | ||
6 | Cerrahi hastalıkları hemşireliği teorik ve klinik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | ||
7 | Çocuk yaş grubunda en çok görülen hastalıkları sistemlere göre değerlendirir ve bakımını yapar. | ||
8 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarında aile merkezli bakım verir ve aileye danışmanlık yapar. | ||
9 | Ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi, sürdürülmesinde ve bozulması halinde, bakım, tedavi ve rehabilitasyonunda bilgi ve beceri kazanır . | ||
10 | Ruhsal bozukluğu ve bağımlılığı olan hastanın sorunlarını belirler ve bu sorunlara yönelik girişimleri hemşirelik süreci doğrultusunda uygular. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İç hastalıkları hemşireliği uygulaması | |
2 | İç hastalıkları hemşireliği uygulaması | |
3 | İç hastalıkları hemşireliği uygulaması | |
4 | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması | |
5 | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması | |
6 | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması | |
7 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması | |
8 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması | |
9 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması | |
10 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması | |
11 | Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği Uygulaması | |
12 | Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği Uygulaması | |
13 | Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği Uygulaması | |
14 | Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği Uygulaması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | -Karadakovan A., Aslan FE. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2010. -Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı (Ed; Prof Dr. Fethiye Erdil, Hacettepe Üniv. Yayını) -Ball JW, Bindler RC, Cowen KJ. (2010). Child Health Nursing Partnering With Children & Families, Co: Pearson Education, Second Edition, New Jersey. -Taşkın L.: Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara 2016 -Stanhope, M. RN, DSN, FAAN., Knollmueller, R. N.,(2000). Hedbook of Community-Based and Home Health Nursing Practice. -O Öztürk, “Ruh Sağlığı ve Bozuklukları” |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | X | |||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|