Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Perinatoloji SHE 313 5 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. KEVSER İLÇİOĞLU
Dersi Verenler Doç.Dr. KEVSER İLÇİOĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin sonunda öğrencilerin hemşirelik teorileri kullanarak perinatoloji alanında bilgi ve beceri geliştirmesi planlanmıştır.

Dersin İçeriği

Bu ders gebelik ve doğum sürecinde  annede meydana gelen fizyolojik ve patolojik değişiklikleri, normal ve riskli yeni doğanın özelliklerini ve bakımı konularını kapsar

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Prekonsepsiyonel dönemin önemini açıklar.
2 Gebelik takibini uygular.
3 Prenatal tanılama testlerini açıklar.
4 Gebelikte sağlığın geliştirilmesi uygulamalarını yapar.
5 Riskli gebelikleri tanımlar.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Prekonsepsiyonel Bakım Literatür taraması
2 Prekonsepsiyonel Bakım Literatür taraması
3 Prenatal Tanı Testleri Literatür taraması
4 Prenatal Tanı Testleri Literatür taraması
5 Gebeliğin takibi Literatür taraması
6 Gebelikte beslenme Literatür taraması
7 Gebelikte kilo alımı ve egzersiz Literatür taraması
8 Gebelikte stres ve yönetimi Literatür taraması
9 Erken Dönem Gebelik Komplikasyonları ve Hemşirelik Yaklaşımı Literatür taraması
10 Erken Dönem Gebelik Komplikasyonları ve Hemşirelik Yaklaşımı Literatür taraması
11 Erken Dönem Gebelik Komplikasyonları ve Hemşirelik Yaklaşımı Literatür taraması
12 Geç Dönem Gebelik Komplikasyonları ve Hemşirelik Yaklaşımı Literatür taraması
13 Geç Dönem Gebelik Komplikasyonları ve Hemşirelik Yaklaşımı Literatür taraması
14 Perinatolojide Kanıt Temelli Uygulamalar Literatür taraması
Kaynaklar
Ders Notu

Hazırlanmış Ders Notları

Ders Kaynakları

1. Taşkın L.: Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara 2016
2. Taşkın L, Eroğlu K, Terzioğlu F, Vural G, Kutlu Ö: Hemşire ve Ebeler İçin Doğum ve Kadın Sağlığı Uygulama Rehberi, Palme Yayıncılık, Ankara, 2008
3. Şirin A, Kavlak O: Kadın Sağlığı, Bedray Basın Yayıncılık, İstanbul, 2008.
4. Beji N.: Kadınlarda Üriner İnkontinans ve Hemşirelik Yaklaşımı, Emek Matbaacılık, İstanbul,2002.
5. Coşkun A.; Hemşire ve Ebelere Yönelik, Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi, İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul, 2008.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur X
2 Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar X
3 Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır X
4 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder X
5 Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır X
6 Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar X
7 Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir X
8 Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir
9 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 4 4
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 58
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,32
Dersin AKTS Kredisi 2