Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halk Sağlığı Bilgisi EBE 306 6 2 + 8 6 8
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi METİN YILDIZ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi SERAP ÇETİNKAYA ÖZDEMİR, Öğr.Gör.Dr. ÖZNUR ADADIOĞLU, Arş.Gör. SEDA TECİK, Dr.Öğr.Üyesi METİN YILDIZ, Arş.Gör. AYLİN MEŞE TUNÇ,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör.Dr. SERAP ÇETİNKAYA ÖZDEMİRÖğr.Gör.Dr. ÖZNUR ADADIOĞLUArş.Gör. SEDA TECİKDr.Öğr.Üyesi METİN YILDIZArş.Gör. AYLİN MEŞE, ARŞ. GÖR. SEMİHA ÜNKAZAN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Toplumu, aileyi ve her yaş grubundaki bireyleri yaşadıkları ve çalıştıkları tüm alanlarda, sağlığı geliştirilmesinden rehabilitasyona kadar devam eden bir süreçte ele alarak halk sağlığı hemşireliğinin nasıl uygulanacağı hakkında bilgi ve beceri sahibi olunmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

HALK SAĞLIĞI HİZMETLERİNE GİRİŞ VE OMAHA SİSTEMİ

HALK SAĞLIĞI BİLİMİNİN DOĞUŞU VE TARİHÇESİ

ANNE VE ÇOCUK SAĞLIĞI

BAĞIŞIKLAMA

OKUL SAĞLIĞI 

AİLE SAĞLIĞI 

ADOLESAN SAĞLIĞI

TOPLUM RUH SAĞLIĞI

YAŞLI SAĞLIĞI

ERKEK SAĞLIĞI

AİLE PLANLAMASI

GENETİK SAĞLIĞI

EPİDEMİYOLOJİ

İLK YARDIM

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 HALK SAĞLIĞI HİZMETLERİNE GİRİŞ VE OMAHA SİSTEMİNİ ANLAMA Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sınav, Performans Görevi,
2 HALK SAĞLIĞI BİLİMİNİN DOĞUŞU VE TARİHÇESİNİ KAVRAMAK Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Sınav, Performans Görevi,
3 ANNE VE ÇOCUK SAĞLIĞINI İNCELEMEK Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Performans Görevi, Sınav,
4 BAĞIŞIKLAMA Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Performans Görevi, Sınav,
5 GENETİK SAĞLIĞI Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Performans Görevi, Sınav,
6 TOPLUM RUH SAĞLIĞI Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Performans Görevi, Sınav,
7 OKUL SAĞLIĞININ İNCELENMESİ Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Performans Görevi, Sınav,
8 AİLE SAĞLIĞININ İNCELENMESİ Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Performans Görevi, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 HALK SAĞLIĞI HİZMETLERİNE GİRİŞ VE OMAHA SİSTEMİ
2 HALK SAĞLIĞI BİLİMİNİN DOĞUŞU VE TARİHÇESİ
3 ANNE VE ÇOCUK SAĞLIĞI
4 BAĞIŞIKLAMA
5 OKUL SAĞLIĞI
6 AİLE SAĞLIĞI
7 ADOLESAN SAĞLIĞI
8 TOPLUM RUH SAĞLIĞI
9 YAŞLI SAĞLIĞI
10 ERKEK SAĞLIĞI
11 AİLE PLANLAMASI
12 GENETİK SAĞLIĞI
13 EPİDEMİYOLOJİ
14 İLK YARDIM
Kaynaklar
Ders Notu

-

Ders Kaynakları

*Emiroğlu, O.N., Yıldız, A.N.(2001).İşyeri Hemşireliği.Hasak Sağlık ve Yardım Vakfı, Teknik Rapor No:6. *Eren, N., Öztek Z.(1992).Sağlık Ocağı Yönetimi.5.Baskı, Palme Yayınevi, Ankara *Hitchcock, J.E., Schubert, P.E., Thomas, S.A.(1999).Community Health Nursing: Caring In Action.Delmar Publ., Albany *Lundy, K.S., Janes, S.(2001).Community Health Nursing: Caring For The Public’s Health.Jones and Bartlet Pub. *Öztek, Z., Kubilay G.(1993).Toplum Sağlığı ve Hemşireliği. Somgür Yayıncılık, Ankara. *Özvarış Ş.B.(2001).Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara. *Spradley, BW., Allender C.A.(2001). Community Health Nursing Conceps and Practice.Fifth Edit.US Lippincott Publisher. *Stanhope, M., Lancester, J.(1996). Community Health Nursing: Promoting Health Of Aggregates, Families, Individuals. 4th Ed. Mosby, St. Louis. *Stanhope, M., Lancester, J.(2000). Community ? Public Health Nursing.5th Ed. Mosby, St. Louis *Güler Ç. ve Akın A. (Ed.) (2006). Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2006. *Aksayan, S. Ve ark. (1998). Halk Sağlığı Hemşireliği El Kitabı, Vehbi Koç Vakfı Yayınları, No:14. *Clemen-Stone, S., Mcguire, S.L.,Eigsti D.G.,(1998). Comprehensive Community Health Nursing: Family, Aggregate?Community Practice.5th ED.Mosby. *Dirican, R., Bilgel, N.(1993).Halk Sağlığı.2.Basım, Uludağ Üniversitesi Basımevi.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. X
2 Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. X
3 Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. X
4 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. X
5 Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. X
6 Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. X
7 Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. X
8 Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. X
9 Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Performans Görevi (Uygulama) 40
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 20 20
Performans Görevi (Uygulama) 1 20 20
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 199
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,96
Dersin AKTS Kredisi 8