Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yenidoğan ve Bakımı | SHE 308 | 6 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÖZNUR TİRYAKİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR, Dr.Öğr.Üyesi DİLEK MENEKŞE, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencinin sağlıklı ve riskli yenidoğanı tanıması ve yenidoğan hastalıklarında yeterli bakımı verebilecek düzeyde bilgilenmesi. |
Dersin İçeriği | Sağlıklı ve riskli yenidoğanların özellikleri ve bakımı , yenidağan hastalıkları ve bakımı ,Aile bebek etkileşimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Neotolojiyi ve yeni doğan yoğun bakım ünitelerinin organizasyonunu tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Anne bebek ilişkisinin kurulmasına yardım eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
3 | Normal yenidoğanı ve bakım önceliklerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
4 | İntrauterin büyüme gelişme geriliğininde bakım ilkelerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Miyadından önce ve sonra doğan bebeklerin özelliklerini tanımlar ve bakımını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
6 | Neonatal asfiksi ve doğum travmalarında bebeğe uygun yaklaşımı kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
7 | Yenidoğan resüsitasyonunu tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
8 | Yenidoğan hastalıklarını ve bu durumlarda uygun yaklaşımı gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Neonatolojiye giriş | |
2 | Yenidoğana Özgü Uygulamalar ve Yenidoğan ile Anne- Baba Bağlanma Süreci | |
3 | Yenidoğanın Değerlendirilmesi | |
4 | Yenidoğanın Kanıt Temelli Bakımı | |
5 | İntrauterin Büyüme Geriliği | |
6 | Miadından Önce ve Sonra Doğan Bebekler | |
7 | Neonatal Asfiksi ve Doğum Travmaları | |
8 | Solunum Sorunları | |
9 | Solunum Sorunları | |
10 | Metabolik Sorunlar | |
11 | Yenidoğan Sarılıkları | |
12 | Yenidoğan İnfeksiyonları | |
13 | Yenidoğan Konvülziyonları | |
14 | Yenidoğan Resüstasyonu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yayınlanmamış Ders Notları |
Ders Kaynakları | 1- Dağoğlu T.,Görak G. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik, Yenilenmiş İkinci Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 14- Görak G, Çınar N. Çocukta Fiziksel Sağlığı Değerlendirme (Hemşire ve Ebeler için Rehber) . Nobel Tıp Kitapevleri, 2018. İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 60 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |