Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ebelikte Eğitim-Öğretim SHE 310 6 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri

---

Önerilen Seçmeli Dersler

---

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÖZNUR TİRYAKİ
Dersi Verenler Öğr.Gör. IŞIK ATASOY,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Öğrenciye, sağlıklı/hasta bireylerin ve gebelerin sağlığını geliştirme, hastalıklardan korunma, tedavi ve rehabilitasyona yönelik sağlık eğitimi ve hizmet içi eğitim programlarında bilgi, beceri ve tutum kazandırmak.

Dersin İçeriği

Ebelikte öğretimde temel kavramlar, sağlık eğitimi tanımı ve özellikleri,  çocuk eğitimi, yetişkin eğitimi, yaşlı eğitimi: farklar ve dikkat edilecek noktalar, eğitim araç gereçleri, materyal geliştirme, öğretim yöntem ve teknikleri, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, hizmet içi eğitim konularını içermektedir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Mesleğin tarihsel gelişimini bilir. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
3 Eğitimde kullanılan görsel işitsel araçları bilir Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
4 Hasta ve ailesinin eğitimini planlar Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
5 Eğitim-öğretim yöntemlerini açıklar Beyin Fırtınası, Benzetim, Rol Oynama, Anlatım, Örnek Olay, Altı Şapka, Soru-Cevap, Tartışma, Performans Görevi, Sınav, Ödev,
6 Çocuk, yetişkin ve yaşlı eğitimi arasındaki farkları açıklar Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
7 Birey ya da grup eğitimi yapar Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitim ve öğrenimle ilgili temel kavramlar
2 Ülkemizde ebelik eğitiminin tarihçesi
3 Öğrenme kuramları
4 Öğrenmeyi etkileyen faktörler
5 Yaşam boyu öğrenme (Çocuk, yetişkin, yaşlıya yaklaşım)
6 Hasta ve yakınlarına sağlık eğitimi
7 Hizmet içi eğitim
8 Öğretim yöntem ve teknikleri (anlatma, vaka çalışması, role play, beyin fırtınası, tartışma, simülasyon, altı şapkalı düşünme tekniği, istasyon
9 Sağlık eğitiminde kullanılan iletişim teknikleri
10 Öğretim/Öğrenim ortamı ve eğitsel araçlar
11 Sağlık eğitiminde e- öğrenme ve uzaktan eğitim (e-öğrenme araçları, sağlık eğitiminde e- öğrenmenin yarar ve kısıtlılıkları, eğitimci ve öğrenci açısından e- öğrenme)
12 Ebelikte Bilişim
13 Ebelerin Eğitimci Rolü
14 Gebe Eğitimi
Kaynaklar
Ders Notu

Basılmamış ders notları sabis sistemi üzerinden öğrencilerle paylaşılmaktadır

Ders Kaynakları

-Hacıalioğlu Nazlı. Hemşirelikte öğretim öğrenme ve eğitim, Nobel tıp kitapevleri, (2011)

.-Hesapçıoğlu, M. Öğretim ilke ve yöntemleri, Beta Basın Yayın Dağıtım A.Ş, (2016)

-Pektekin,Ç;  Akın S; Esen  C; Oğuz G;Şen M, Tavukçu E; Uzpak R; Dursun İ.  Sağlık Bilimlerinde Eğitim (Hemşirelik , Ebelik ve Sağlık Profesyonelleri  İçin ) , İstanbul Tıp kitapevi, (2020).

Aydogan, İ. (2007) Öğretim İlke ve Yöntemleri. Öğretimde araç-gereç kullanımı. (Ed. Arslan M.) Anı Yayıncılık, Ankara.

-Senemoğlu N. (2012). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: PEGEM Yayıncılık.

-Güncel internet kaynakları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. X
2 Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. X
3 Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. X
4 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. X
5 Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. X
6 Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. X
7 Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. X
8 Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. X
9 Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 2 3 6
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 4 4
Toplam İş Yükü 50
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2
Dersin AKTS Kredisi 2