Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ebelikte Eğitim-Öğretim | SHE 310 | 6 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | --- |
Önerilen Seçmeli Dersler | --- |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÖZNUR TİRYAKİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. IŞIK ATASOY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrenciye, sağlıklı/hasta bireylerin ve gebelerin sağlığını geliştirme, hastalıklardan korunma, tedavi ve rehabilitasyona yönelik sağlık eğitimi ve hizmet içi eğitim programlarında bilgi, beceri ve tutum kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Ebelikte öğretimde temel kavramlar, sağlık eğitimi tanımı ve özellikleri, çocuk eğitimi, yetişkin eğitimi, yaşlı eğitimi: farklar ve dikkat edilecek noktalar, eğitim araç gereçleri, materyal geliştirme, öğretim yöntem ve teknikleri, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, hizmet içi eğitim konularını içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Mesleğin tarihsel gelişimini bilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Eğitimde kullanılan görsel işitsel araçları bilir | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Hasta ve ailesinin eğitimini planlar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Eğitim-öğretim yöntemlerini açıklar | Beyin Fırtınası, Benzetim, Rol Oynama, Anlatım, Örnek Olay, Altı Şapka, Soru-Cevap, Tartışma, | Performans Görevi, Sınav, Ödev, |
6 | Çocuk, yetişkin ve yaşlı eğitimi arasındaki farkları açıklar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
7 | Birey ya da grup eğitimi yapar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim ve öğrenimle ilgili temel kavramlar | |
2 | Ülkemizde ebelik eğitiminin tarihçesi | |
3 | Öğrenme kuramları | |
4 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler | |
5 | Yaşam boyu öğrenme (Çocuk, yetişkin, yaşlıya yaklaşım) | |
6 | Hasta ve yakınlarına sağlık eğitimi | |
7 | Hizmet içi eğitim | |
8 | Öğretim yöntem ve teknikleri (anlatma, vaka çalışması, role play, beyin fırtınası, tartışma, simülasyon, altı şapkalı düşünme tekniği, istasyon | |
9 | Sağlık eğitiminde kullanılan iletişim teknikleri | |
10 | Öğretim/Öğrenim ortamı ve eğitsel araçlar | |
11 | Sağlık eğitiminde e- öğrenme ve uzaktan eğitim (e-öğrenme araçları, sağlık eğitiminde e- öğrenmenin yarar ve kısıtlılıkları, eğitimci ve öğrenci açısından e- öğrenme) | |
12 | Ebelikte Bilişim | |
13 | Ebelerin Eğitimci Rolü | |
14 | Gebe Eğitimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Basılmamış ders notları sabis sistemi üzerinden öğrencilerle paylaşılmaktadır |
Ders Kaynakları | -Hacıalioğlu Nazlı. Hemşirelikte öğretim öğrenme ve eğitim, Nobel tıp kitapevleri, (2011) .-Hesapçıoğlu, M. Öğretim ilke ve yöntemleri, Beta Basın Yayın Dağıtım A.Ş, (2016) -Pektekin,Ç; Akın S; Esen C; Oğuz G;Şen M, Tavukçu E; Uzpak R; Dursun İ. Sağlık Bilimlerinde Eğitim (Hemşirelik , Ebelik ve Sağlık Profesyonelleri İçin ) , İstanbul Tıp kitapevi, (2020). Aydogan, İ. (2007) Öğretim İlke ve Yöntemleri. Öğretimde araç-gereç kullanımı. (Ed. Arslan M.) Anı Yayıncılık, Ankara. -Senemoğlu N. (2012). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: PEGEM Yayıncılık. -Güncel internet kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |