Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Staj | EBE 499 | 7 | 0 + 1 | 1 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ebelik mesleğinin geliştirilmesi, riskli gebelikler, doğum ve sağlıklı ve sorunlu yenidoğanların özellikleri ve bakımı , yenidoğan hastalıkları ve bakımı verebilmeleri konusunda öğrencileri bilinçlendirmek. |
Dersin İçeriği | Mesleki faaliyetlerde beceri kazandırmak için gerekli olacak teorik ve uygulama becerilerinin hastane ortamında kazandırılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bakım planı hazırlar. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, |
2 | Riskli gebelikleri bilir ve bakım planlar. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, |
3 | Normal ve riskli yenidoğanı tanımak ve hastalık durumunda gerekli bakımı verebilecek donanımda olur. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mesleki Uygulama | |
2 | Mesleki Uygulama | |
3 | Mesleki Uygulama | |
4 | Mesleki Uygulama | |
5 | Mesleki Uygulama | |
6 | Mesleki Uygulama | |
7 | Mesleki Uygulama | |
8 | Mesleki Uygulama | |
9 | Mesleki Uygulama | |
10 | Mesleki Uygulama | |
11 | Mesleki Uygulama | |
12 | Mesleki Uygulama | |
13 | Mesleki Uygulama | |
14 | Mesleki Uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Sözlü Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 8 | 128 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |