Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bulaşıcı Hastalıklar | SHE 205 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TİJEN NEMUT |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. TİJEN NEMUT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Hemşirelik öğrencilerinin; Enfeksiyon hastalıkların önemini, enfeksiyon hastalıklarının önlenmesi ve kontrol altına alınması konusunda bilgi sahibi olmalarının amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Toplumdaki sağlık sorunlarının belirlenmesi, Hangi hastalıklar; Hangi yollarla bulaşır, sağlıklı kişilerin korunma yollarının belirlenmesi, infeksiyonlu hastalara bakım nasıl yapılır ve bulaşıcı hastalıkların toplumsal önemi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Enfeksiyonlar hakkında genel bilgi ve Enfeksiyon etkenlerinin genel özellikleri nelerdir öğrenir | Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | İzolasyon nedir ve Hemşirelikte izolasyonun önemini öğrenir | Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Bağışıklama nedir,nasıl yapılır ve gebelikteki önemini öğrenir | Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Solunum yolu ile bulaşan hastalıklar ve hemşirelik ve ebelik bakımını öğrenir | Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Sindirim yolu ile bulaşan hastalıklar ve hemşirelik ve ebelik bakımını öğrenir | Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Güncel İnfeksiyon Hastalıkları (Basına yansıyan giderek artan hastalıklar) nelerdir öğrenir | Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve tanımlar | |
2 | İnfeksiyonların ve enfeksiyonları oluşturan etkenlerinin genel özellikleri | |
3 | İnfeksiyonlardan korunmada izolasyon ve izolasyon yöntemleri | |
4 | Bağışıklama | |
5 | Solunum yolu ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları (grip,nezle,suçiçeği,kızamık,kızamıkçık) | |
6 | Solunum yolu ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları (A grubu Beta hemolitik streptococ-kızıl,boğmaca,difteri) | |
7 | Solunum yolu ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları (eritema,roseola,el-ayak ağız hastalığı,menengitler) | |
8 | Solunum yolu ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları (sars,avian influenza,swine flue,corona virus) | |
9 | Sindirim yolu ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları (Brucella,dizanteri,Hepatit A,tifo,kolera,rota virüs,çocuk felci) | |
10 | Tüberküloz,kuduz,kene,tetanoz,şarbon | |
11 | Besin zehirlenmeleri (Staphylococcus aureus,Salmonella zehirlenmeleri,Clostridium perfringens,Clostridium botulinum,Escherichia coli ) | |
12 | Deri ve mukoza yolu ile bulaşan hastalıklar (erizipel,zona,Herpes simpleks Tip 1,Cytomegalovirus,Ebstein Barr virüs ) | |
13 | Cinsel yolla bulaşan hastalıklar (gonore,hepatit B,AİDS,chlamydia,frengi,Herpes simplex Tip 2,Trichomonas vaginalis) | |
14 | Güncel İnfeksiyon Hastalıkları (Basına yansıyan giderek artan hastalıklar) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yayınlanmamış ders notları |
Ders Kaynakları | 1-Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi, Sistemlere göre Enfeksiyonlar ( Ed; Topçu AW, Söyletir G, Doğanay M ) 3- İmmünolojiye Giriş ( Ed; Prof Dr Kaya Kılıçturgay ) 8-İnfeksiyon Hastalıklarında güncel durum (Prof.Dr H.Akalın,Prof.Dr. B.Aygen,Prof.Dr. Ata N. Yalçın) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |