Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Anatomi | SHE 103 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. PARİSA HADAVİ BAVİLİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. YILDIZ YENER, OSMAN KÖSE, TUĞÇE ŞAHİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | İnsan anatomik yapısı ile birlikte vücut sistemlerinin işleyişlerinin kavratılması
|
Dersin İçeriği | İnsan Anatomisine Giriş; Hareket Sistemi; Kas Sistemi; Solunum Sistemi; Dolaşım Sistemi; Sindirim Sistemi; Üriner Sistem; Üreme (Genital) Sistemi; Endokrin Sistem; Sinir Sistemi; Duyu Organları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anatominin tanımı, insan vücudunun bölümlerini ve sistemlerin isimlerini, anatomi terminolojisi ve sık kullanılan terimleri öğrenir | ||
2 | Hareket sistemini oluşturan kemiklerin isimlerini ve önemli oluşumlarını öğrenir. | ||
3 | Hareket sistemini oluşturan eklem çeşitlerinin isimlerini ve yaptığı hareketleri öğrenir. | ||
4 | Hareket sistemini oluşturan kasların yapılarını ve isimlerini öğrenir. Enjeksiyon için kullanılan kasların isimlerini ve yerlerini açıklar. | ||
5 | Sinir sisteminin bölümleri, önemli oluşumları, fonksiyonları, diğer sistemlerle bağlantılarını öğrenir. Enjeksiyonda dikkat edilmesi gereken sinirleri bilir. Sinir sisteminin klinik bulguları hakkında fikir sahibi olur. | ||
6 | Duyu organlarının isimlerini ve fonksiyonlarını bilir, diğer sistemlerle bağlantılarını öğrenir | ||
7 | Kalbin topografisini, yapılarını ve fonksiyonlarını bilir. Kalbe giren ve çıkan büyük damarları öğrenir. Kan damarlarının yapılarını, isimlerini ve yerlerini öğrenir. Nabız alınan ve kan basıncı ölçümü yapılan ana damarların isimlerini ve yerlerini açıklar. Dolaşım sisteminin klinik bulguları hakkında fikir sahibi olur. | ||
8 | Solunum organını ve solunum yollarını, fonksiyonlarını öğrenir. Solunum sisteminin klinik bulguları hakkında fikir sahibi olur. | ||
9 | Sindirim sistemi organlarını, organların oluşumlarını ve bölümlerini, fonksiyonlarını öğrenir. Solunum sisteminin klinik bulguları hakkında fikir sahibi olur. | ||
10 | Endokrin sistem organlarını, fonksiyonlarını, diğer sistemlerle bağlantısını öğrenir. Endokrin sistemin klinik bulguları hakkında fikir sahibi olur. | ||
11 | Üriner sistem organlarını, organların oluşumlarını ve bölümlerini, fonksiyonlarını öğrenir. Yapılan girişimlerde dikkat edilmesi gereken yapıları bilir. Üriner sistemin klinik bulguları hakkında fikir sahibi olur. | ||
12 | Kadın ve erkek genital sistem organlarını, organların oluşumlarını ve bölümlerini, fonksiyonlarını öğrenir. Genital sistemin klinik bulguları hakkında fikir sahibi olur. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Anatomisine Giriş | |
2 | Hareket sistemi (İskelet sistemi) | |
3 | Hareket sistemi (Eklemler) | |
4 | Kas sistemi | |
5 | Sinir sistemi | |
6 | Duyu organları | |
7 | Endokrin sistem | |
8 | Dolaşım sistemi | |
9 | Ara sınav | |
10 | Solunum sistemi | |
11 | Sindirim sistemi | |
12 | Üriner sistem | |
13 | Genital sistem | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | online kaynaklar: 1. Human Anatomy Online: https://www.innerbody.com/htm/body.html kitaplar: 1. Sağlık Yüksek bilimleri için Anatomi. Editör: Şükriye Deniz Mutluay Atlaslar: 1. Sobotta - Atlas of Human Anatomy 2. Gray's Atlas of Anatomy, 3. Netter Atlas of Anatomy |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 3 | 15 | 45 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 1 | 10 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |