Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İç Hastalıkları Hemşireliği HTP 511 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAVVA SERT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

İç hastalıkları ve bakımı konusunda ileri bilgi ve beceri sahibi olma, hastadaki sorunları saptayabilme, planlama, uygun girişimleri yapabilme becerisi kazandırmak ve eğitimci-araştırmacı rolünü geliştirmek.

Dersin İçeriği

Sistem hastalıkları , tanı tedavi ve hemşirelik bakımına ilişkin yenilikleri ve kanıt temelli uygulamaları içerir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İç hastalıkları hemşireliğine ilişkin temel kavramları tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Performans Görevi,
2 Akut ve kronik hastalık durumunda hastanın bakım gereksinimlerini doğru ve etkin şekilde saptar. Kanıta dayalı hemşirelik bakımı uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Performans Görevi,
3 Hastada sıvı elektrolit ve asit-baz dengesinde anormallikleri açıklar, bakım gereksinimlerini gerçekleştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme, Sınav, Performans Görevi,
4 Ağrısı olan hastayı değerlendirir ve etkin kanıta dayalı bir hemşirelik bakımı uygular. Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Performans Görevi,
5 Yaşlılıkta sık görülen hastalıkları tanır. Yaşlı hastaya özgü hemşirelik bakımı verir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav, Performans Görevi,
6 Kronik hastalıkları etkin şekilde yönetir Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Sınav, Performans Görevi,
7 Solunum sistemi hastalıklarını tanımlar, bu hastalıkların bakımını açıklar ve sorunlarına yönelik bakım uygular ve değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Sınav, Performans Görevi,
8 Kalp ve damar hastalıklarını tanımlar, bu hastalıkların bakımını açıklar ve sorunlarına yönelik bakım uygular ve değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Performans Görevi, Sınav,
9 Kan hastalıklarını tanımlar, bu hastalıkların bakımını açıklar ve sorunlarına yönelik kanıt temelli bakım uygular ve değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav, Performans Görevi,
10 Onkolojik hastalıkları tanımlar, bu hastalıkların bakımını açıklar ve sorunlarına yönelik kanıt temelli bakım uygular ve değerlendirir. Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav, Performans Görevi,
11 Endokrin sistem ve tedavisi hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur, kanıt temelli uygulamaları iç hastalıkları hemşireliğine uyarlar Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Performans Görevi,
12 Sindirim sistemi hastalıkları ve tedavisi hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur, kanıt temelli uygulamaları iç hastalıkları hemşireliğine uyarlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Performans Görevi,
13 Üriner sistem hastalıkları ve tedavisi hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur, kanıt temelli uygulamaları iç hastalıkları hemşireliğine uyarlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav, Performans Görevi,
14 Sinir sistemi hastalıkları ve tedavisi hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur, kanıt temelli uygulamaları iç hastalıkları hemşireliğine uyarlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
2 Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır.
3 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır.
4 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır.
5 Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır
6 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
8 Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 5 5
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6