Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tarih Bağlamında Gelenek ve Modernlik (Tr) ODC 668 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Tarih Usulü/Metodolojisi/Felsefesi

Dünya Tarihi

İslam Tarihi

Türk Tarihi

Dinler Tarihi ve Felsefesi

Sosyolojiye Giriş

İktisada Giriş

Temel Psikoloji

Temel Hukuk

Siyaset Felsefesi

Felsefeye Giriş

Önerilen Seçmeli Dersler

Tarih Usulü/Metodolojisi/Felsefesi

Dünya Tarihi

İslam Tarihi

Türk Tarihi

Dinler Tarihi ve Felsefesi

Sosyolojiye Giriş

İktisada Giriş

Temel Psikoloji

Temel Hukuk

Siyaset Felsefesi

Felsefeye Giriş

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Tarihî sosyolojik yapılar ve düşünceler ile çağdaş sosyolojik yapılar ve düşünceleri mukayeseli şekilde inceleyerek, toplumsal zihniyet çözümlemeleri yapmak ve bu suretle öğrencide fikri farkındalık ve idrak derinliği oluşturmak.

Öğrencilere gerek ulusal ve gerekse uluslararası sosyopolitik gelişme ve meseleleri, insanlık tarihindeki benzerleriyle karşılaştırmalı şekilde ve sosyal bilimler metodolojisine uygun olarak değerlendirme yeteneği kazandırma gereği.

 

Dersin İçeriği

Temel kavramlar ve önermeler

Medeniyet organizasyonu formunda toplumsal ihtiyaçlar

Toplumsal Eğitim, Terbiye ya da Değerler Eğitimi

İnsanlık tarihinde 3 dönem: 1.Gelenekselçağ, 2.Modernçağ, 3. Post-modern/Post-truthçağ

İnsanlık Tarihinde Temel Kültür Farkları

Tarih Nedir Okumaları

İslam Düşüncesine Giriş

Sekülerleşme Analizleri

Hikâyenin Tarihsel Rolü ve Büyüklerin Rol-Modelliği Üzerine

Gelenek Üzerine Okumalar

Modernite Üzerine Okumalar

Modernite Eleştirileri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu

Prof.Dr. Lütfi ŞEYBAN, Tarih Bağlamında Gelenek ve Modernlik, Sakarya 2021

Ders Kaynakları

Prof.Dr. Lütfi ŞEYBAN, Tarih Bağlamında Gelenek ve Modernlik, Sakarya 2021.

E. Carr, Tarih Nedir?

A. Giddens, Modernliğin Sonuçları,

İmre Özbek Eren, Mahalle/Yeni Bir Paradigma Mümkün mü?, 

Eric J. Hobsbawm, Yeni Yüzyılın Eşiğinde + Parçalanmış Zamanlar + İmparatorluk Çağı + Devrim Çağı + Sermaye Çağı + Milletler ve Milliyetçilik, 

Mustafa Hilmi Baş, Kadim İnsanın İzinde, 

Bedri Gencer, Modernliğin Hikmetinden Sual, 

Jurgen Habermas, İdeoloji Olarak Teknik ve Bilim, 

Fernando Pessoa, Huzursuzluğun Kitabı, 

Emil Michel Cioran, Çürümenin Kitabı, 

Charles Taylor, Modernliğin Sıkıntıları, 

Rene Girard, Romantik Yalan ve Romansal Hakikat, 

Samir Amin, Modernite, Demokrasi ve Din/Kültüralizmlerin Eleştirisi + Avrupa-Merkezcilik: Bir İdeolojinin Eleştirisi

Zygmunt Bauman, Iskarta Hayatlar: Modernite ve Safraları + Özgürlük + Tanrıya ve İnsana Dair + Edebiyata Övgü

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme
2 Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma
3 Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma
4 Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma
5 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma
6 Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)