Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Political History Of Thought İn Modern Egypt (Ar) ODC 603 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi KHIRY MOHAMED OMAR KHANGER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ortadoğu çalışmalarına ilgi duyan doktora öğrencilerine Ortadoğu?da bir Modern Mısır Siyasi düşüncesini önemli temsilcilerinin fikir ve kaynakları üzerinden tanıtmak.

Dersin İçeriği

Afgani, Abduh, R. Rıza, Ahmet Lütfi Seyyid, Taha Hüseyin, Ali Abdurrazık, Selame Musa, Kasım emin, Senhuri, Halid M. Halid, S. Kutup, H. el-Benna, Ş. Atiyye Şafii, Devrim Sonrası Siyasi Düşünce

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Mısır Siyasi Tarihi´nde önemli yeri olan düşünürleri öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Afgani, Abduh ve R. Rıza´nın düşünçe yapılarını öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 S. Kutup, Hasan El-Benna düşüncesini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 İslami hareketlere kaynaklık eden düşünürleri tanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
5 Devrim sonrası siyasi düşünce hareketlerini tanır
6 Ortadoğu siyasetini kavrar
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Afgani
2 Abduh
3 R. Rıza
4 Ahmet Lütfi Seyyid
5 Taha Hüseyin
6 Ali Abdurrazık
7 Selame Musa
8 Kasım emin
9 Senhuri
10 Halid M. Halid
11 S. Kutup
12 H. el-Benna
13 Ş. Atiyye Şafii
14 Devrim Sonrası Siyesi Düşünce
Kaynaklar
Ders Notu

?????? ???????? ?????? ? ???? ?????? .
???? ????? ? ??????? ??????? ?????? ???? ???? ? ?????? ?????? ?????? ? ???????
??? ??? ?????? ? ??????? ????? ????? ? ?????? ?????? ?????? ? ???????
???? ???? ????? ? ??? ????? ? ?????? ?????? ?????? ? ??????? ? 1993
????? ?????? ? ????? ?????? ?? ??? ?????? ? ????? ???? ????? ? ????? ? 1979 .
Hourani, Arabic tgought in liberal age 1798-1939,oxford university press,1970
??? ???? ? ????? ?? ??????? ? ????? ??????? ???????? ?????????? ???????? ?? ???1945-1958 ? ????? ???? ???? ? ??? ????? ? ??????? .
???? ???? ? ??????? ??????? ? ????? ????? ? ?????? ? 1989 ? ???????
????? ???? ? ????? ?????? ? ?????? ?????? ?????? ???????? .
????? ???? ? ????? ????? ???? ? ??????? ? ??? ????? ? 1947
??? ?????? ???????? ? ???? ????? ?? ??????? ? ?????? ?????? ?????? ? ???????
??? ????? ???? ? ??????? ?? ????? ??????? ?????? ?????? ? ???? ?????? ?????????? 1882-1922? ??????? ? ???? ?????? ????????? ??????? ? 1975
????? ????? ? ???? ?? ???? ????? ??????? ? ?????? ??????? ?????? ?????? ? 1978
???? ???? ? ??? ??? ????????? ????????? ? ?????? ?????? ?????? ? 2012
??? ???? ? ?????? ????? ???? ???? ??????? 1912-1960 ? ???? ???????? ?????????? ? ??????? .

Ders Kaynakları

?????? ???????? ?????? ? ???? ?????? .
???? ????? ? ??????? ??????? ?????? ???? ???? ? ?????? ?????? ?????? ? ???????
??? ??? ?????? ? ??????? ????? ????? ? ?????? ?????? ?????? ? ???????
???? ???? ????? ? ??? ????? ? ?????? ?????? ?????? ? ??????? ? 1993
????? ?????? ? ????? ?????? ?? ??? ?????? ? ????? ???? ????? ? ????? ? 1979 .
Hourani, Arabic tgought in liberal age 1798-1939,oxford university press,1970
??? ???? ? ????? ?? ??????? ? ????? ??????? ???????? ?????????? ???????? ?? ???1945-1958 ? ????? ???? ???? ? ??? ????? ? ??????? .
???? ???? ? ??????? ??????? ? ????? ????? ? ?????? ? 1989 ? ???????
????? ???? ? ????? ?????? ? ?????? ?????? ?????? ???????? .
????? ???? ? ????? ????? ???? ? ??????? ? ??? ????? ? 1947
??? ?????? ???????? ? ???? ????? ?? ??????? ? ?????? ?????? ?????? ? ???????
??? ????? ???? ? ??????? ?? ????? ??????? ?????? ?????? ? ???? ?????? ?????????? 1882-1922? ??????? ? ???? ?????? ????????? ??????? ? 1975
????? ????? ? ???? ?? ???? ????? ??????? ? ?????? ??????? ?????? ?????? ? 1978
???? ???? ? ??? ??? ????????? ????????? ? ?????? ?????? ?????? ? 2012
??? ???? ? ?????? ????? ???? ???? ??????? 1912-1960 ? ???? ???????? ?????????? ? ??????? .

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme
2 Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma
3 Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma
4 Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma
5 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma
6 Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 25
2. Ödev 25
1. Performans Görevi (Seminer) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 2 10 20
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 139
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,56
Dersin AKTS Kredisi 6