Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uydu Haberleşmesi ELE 436 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ABDULLAH FERİKOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Günümüz teknolojisinde kullanılan uydu haberleşme sistemlerinin temel prensipleri ve uydu haberleşmesinin temel kavramları hakkında öğrencileri bilgilendirmek.
Dersin İçeriği Uydu haberleşmesinin temel prensipleri, Uyduların kökeni, Uydular yoluyla haberleşme, Haberleşme uydularının karakteristik özellikleri, Uyduların yörüngeleri ve uydu ağları, Uydu güç sistemleri, Yer istasyonlarının temel prensipleri, Uydu linkleri, İşaret gürültü ve girişim oranı, Hareketli uydu sistemleri ve mimarisi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrencilerin uydu haberleşme sistemlerinde kullanılan cihazların çalışma prensipleri ve uydu haberleşmesinin temelleri hakkında gerekli bilgilere sahip olmasının sağlanması. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Uydu haberleşmesinin temel prensipleri.
2 Uyduların kökeni.
3 Uydular yoluyla haberleşme.
4 Haberleşme uydularının karakteristik özellikleri.
5 Uydu yörüngeleri, yörüngesel hatalar, uydu ağları.
6 Uydu güç sistemleri.
7 Uydu linkleri.
8 Yıl İçi Sınavı
9 Yer istasyonlarının yapısı ve temel prensipleri.
10 Uydu link eşitlikleri.
11 İşaret gürültü ve girişim oranı.
12 Uydu haberleşme ağları ve sistemleri.
13 Uydu haberleşme sistemlerinde kodlama teknikleri.
14 Hareketli uydu sistemleri ve mimarisi.
Kaynaklar
Ders Notu 1. Uydu ve Hücresel Mobil Haberleşme Sistemleri, 2. baskı., Birsen Yayınevi, 2002.
Ders Kaynakları 1. Satellite Communication Engineering, New York, USA: Marcel Dek. Incorporated, 2002.
2. Satellite Communications Systems, Techniques and Technology, John Wiley & Sons. Ltd., West Sussex, England, 2003.
3. Satellite Communications Systems, Macmillan Pres Ltd., London, England, 1999.
4. Satellite Communications Systems & Technology, Noyes Data Corp., New Jersey, USA, 1995.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. X
2 Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. X
3 Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. X
4 Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. X
5 Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak.
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak.
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek.
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek.
10 Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5