Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okul Deneyimi II TEF 401 7 1 + 4 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğretmen adayı öğrencilerin uygulama yapacağı okulda öğrenme öğretme sürecinde gözlem uygulama ve değerlendirme yapmasını sağlamaktır
Dersin İçeriği Sınıf içi öğretimde kullanılabilecek kısa süreli etkinlikler planlar,öğrenme ve gelişme açısından öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkları karşılaştırır ve konuyu pratikle ilişkilendirir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sınıf içi öğretimde kullanılabilecek kısa süreli etkinlikler planlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
2 Öğrenme ve gelişme açısından öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkları karşılaştırır Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
3 Öğrencilerin anlama düzeylerine uygun değerlendirme materyali hazırlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Hedef davranışlara uygun yöntem ve teknikleri belirler Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
5 Uygun araç - gereç ve materyalleri seçebilir ve hazırlayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev, Sınav,
6 Hedef davranışlara ulaşma düzeyini değerlendirir Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
7 Öğrencilerin derslere etkin katılımı için etkinlikler düzenler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
8 Konuyu pratikle ilişkilendir Tartışma, Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap, Performans Görevi, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dönem Planı
2 Yönerge ve Açıklamalar
3 Soru Sorma Alıştırmaları
4 Dersin Yönetimi ve Sınıfın Kontrolü
5 Öğrenci Çalışmalarının Değerlendirilmesi
6 Ders Kitaplarından Yararlanma
7 Grup Çalışmaları
8 Çalışma Yapraklarının Hazırlanması ve Kullanılması
9 Değerlendirme ve Kayıt Tutma
10 Test Hazırlama, Puanlama, Analiz
11 Öğretimde Benzetimlerden Yararlanma
12 Dersi Planlama
13 Etkinlikleri Sıraya Koyma
14 Okul Deneyimi Çalışmalarının Değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Rehberi
Ders Kaynakları MEB mevzuatı
Mesleki eğitim teknikleri
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. X
2 Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. X
3 Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. X
4 Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. X
5 Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. X
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. X
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek.
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. X
10 Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 97
1. Kısa Sınav 1
1. Ödev 1
2. Kısa Sınav 1
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 2 2
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 3 3
Toplam İş Yükü 70
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,8
Dersin AKTS Kredisi 3