Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Devre Analizi II ELE 202 4 3 + 2 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ABDULLAH FERİKOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Alper Turan Ergüzel
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin s-domeni ve sinüsoidal sürekli hal yöntemleri dahil temel devre analizi tekniklerini anlamaları. Üçüncü sınıfın elektronik ve işaretler ve sistemler derslerine hazırlanmaları
Dersin İçeriği Durum denklemlerinin Laplace dönüşümleri yardımıyla çözümü. Sinüsoidal sürekli hal (SSH) analizi: Fazör ve ilgili kavramlar, fazörler cinsinden akım ve gerilim denklemleri, SSHde devre çözüm yöntemleri, güç ve enerji, devre teoremleri, rezonans hali, çok kapılı devreler üç-fazlı sistemler ve ilgili kavramlar. S-domeninde devre çözüm yöntemleri ve devre fonksiyonları, S-domeninde empedans ve admitans kavramları, çevre akımları yöntemi, düğüm gerilimleri yöntemi, devre fonksiyonları, devrelerin impuls ve frekans cevabı. Konularla ilgili deneyler
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sinüsoidal sürekli halde akım ve gerilim hesabı yapabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Sinüsoidal sürekli halde devrede harcanan ortalama, reaktif ve görünen gücü hesaplayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Durum denklemlerini Laplace dönüşümleri yardımıyla çözebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
4 Laplace dönüşümlerini kullanarak devre analizi yapabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
5 Transfer fonksiyonlarını ve Bode diyagramlarını kullanarak filtre devrelerini analiz edebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
6 Fourier serilerini kullanarak periyodik işaretleri analiz edebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
7 İki-kapılı devreleri z, y ve h parametrelerini kullanarak analiz edebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
8 Bir devre analizi aracı olarak PSpice yazılımını kullanabilir. Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma, Ödev, Performans Görevi,
9 Devrelerin teorik analiz öngörülerini test etmek üzere ilgili deneyleri yapabilir. Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Durum denklemlerinin Laplace dönüşümleri yardımıyla
2 Sinüsoidal sürekli hal analizi: fazör ve ilgili kavramlar, fazörler cinsinden akım ve gerilim denklemleri
3 Sinüsoidal kararlı halde devre çözüm yöntemleri, ilgili deneyler
4 Güç( aktif, reaktif, kompleks ve görünen) ve enerji, devre teoremleri, rezonans devreleri, ilgili deneyler
5 Sinüsoidal sürekli halde devre teoremleri: Thevenin-Norton teoremi, süperpozisyon teoremi, maksimum güç teoremi
6 Laplace dönüşümleri yardımıyla devre analizi: s-domeninde empedans ve admitans kavramları
7 s- domeninde çevre akımları yöntemi
8 s- domeninde düğüm gerilimleri yöntemi
9 ARASINAV
10 Devre fonksiyonları, devrelerin impuls ve basamak cevabı , ilgili deneyler
11 Devrelerin frekans cevabı, Bode diyagramları
12 Fourier serileri, filtre devreleri, ilgili deneyler
13 İki- kapılı devreler , iki- kapılı parametreleri
14 Çeşitli problemler
Kaynaklar
Ders Notu [1] Ferikoğlu, Abdullah, Devre Analizi I-II, Değişim Yayınları, Adapazarı, 2003

[2] Ferikoğlu, Abdullah, Çözümleriyle Devre ve Sistem Analizi Problemleri, Sakarya Yayınevi, 2005
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. X
2 Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. X
3 Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. X
4 Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. X
5 Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. X
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. X
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. X
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak X
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. X
10 Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 5
1. Ödev 10
1. Performans Görevi (Uygulama) 3
2. Kısa Sınav 5
2. Ödev 10
2. Performans Görevi (Uygulama) 3
3. Performans Görevi (Uygulama) 3
4. Performans Görevi (Uygulama) 3
5. Performans Görevi (Uygulama) 3
6. Performans Görevi (Uygulama) 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ödev 2 2 4
Proje / Tasarım 6 2 12
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 15 15
Toplam İş Yükü 127
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,08
Dersin AKTS Kredisi 5