Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medeniyetler ve Sosyal Siyaset | CEK 469 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Uluslararası Sosyal Politika, AB'de Sosyal Politika, Sivil Toplum ve Sosyal Politika, Yerel Yönetimler ve Sosyal Politika, Sosyal Hizmetler ve Bakım |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDULKADİR ALTINSOY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ABDULKADİR ALTINSOY, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bünyamin Yasin Çakmak Arş. Gör. Fatih Sert |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Dar anlamda çalışma hayatında, geniş anlamda ise tüm toplum hayatında ortaya çıkan sosyal sorunları tarihsel ve düşünsel temelleriyle birlikte tahlil etmek ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri üretmek bu dersin temel amacıdır. |
Dersin İçeriği | Sosyal politikanın kavramsal, tarihsel ve teorik arka planı, ulusal ve uluslararası tarafları, yoksul, işsiz, kadın, çocuk, engelli, yaşlı gibi dezavantajlı kesimlere yönelik sosyal politikalar, eğitim, sağlık, sosyal güvenlik, gelir dağılımı, konut, çevre gibi alanlara yönelik güncel tartışmalar ele alıncaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal politika kavramı ve hedefleri hakkında bilgi sahibi olur | Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
2 | Sosyal politikayı etkileyen ideolojik akımlar üzerinde fikir yürütür | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Sosyal politikanın Batıdaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişimi hakkında bilgi birikimi edinir | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Küreselleşmenin sosyal politika üzerindeki etkilerini tartışır | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Sosyal politikanın ulusal ve uluslararası taraflarını öğrenir | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Dezavantajlı gruplara yönelik sosyal politikalara hakim olur | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
7 | Sosyal politika ile ilgili güncel tartışmalar hakkında fikir yürütür | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Politika kavramı ve hedefleri | Ders Notları |
2 | Sosyal politikayı etkileyen ideolojik akımlar | Ders Notları |
3 | Sosyal politikanın Batıdaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişimi | Ders Notları |
4 | Küreselleşme bağlamında sosyal politikanın günümüze değin geçirdiği dönüşüm | Ders Notları |
5 | Sosyal politikanın ulusal tarafları | Ders Notları |
6 | Sosyal politikanın uluslararası tarafları | Ders Notları |
7 | Yoksullukla mücadele ve sosyal politika | Ders Notları |
8 | Sosyal dışlanma ile mücadele ve sosyal politika | Ders Notları |
9 | Vize Sınavı | |
10 | İşsizlik ve sosyal politika | Ders Notları |
11 | Kadınlara yönelik sosyal politikalar | Ders Notları |
12 | Engelliler ve eski hükümlülere yönelik sosyal politikalar | Ders Notları |
13 | Yaşlılara yönelik sosyal politikalar | Ders Notları |
14 | Sosyal politikada güncel tartışmalar | Ders Notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma | X | |||||
5 | Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |