Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Üretim ve Pazarlama ADA 253 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. KAMİL TAŞKIN
Dersi Verenler Doç.Dr. KAMİL TAŞKIN, Doç.Dr. ALPER KİRAZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı İşletmeler de üretim ve pazarlama temel fonksiyonlardandır, bu sebeple işletmelerde üretim ve pazarlama kavramları, fonksiyonları ve türlerinin anlaşılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği Üretim yönetiminde temel kavramlar, Üretim sistemi ve elemanları, Üretimde yönetim ve temel fonksiyonlar, Üretimde teknoloji seçimi, Üretimde lojistik, Üretimde kalite kontrol, Üretimde verimlilik, Pazarlamada temel kavramlar ve tarihsel gelişim, Pazar türleri, Pazarlama karması elemanları, Pazarlamada strateji seçimi, Tüketici davranışı ve korunması, Uluslararası pazarlama, Örnek Olaylar
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Üretim Yönetiminde Temel Kavramları Açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav,
2 Üretim Sistemi ve Elemanlarını Tanımlar Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
3 Üretimde Yönetimde Tahminleme Yöntemlerini Bilir Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
4 İleri Üretim Tekniklerini Anlatır Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
5 Tedarik Zincirini Açıklar Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
6 Üretimde Kalite Kontrolü ve Problem Çözme Tekniklerini Anlatır Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
7 Üretimde Verimliliği Tanımlar Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
8 Pazarlamada Temel Kavramlar ve Tarihsel Gelişimini Açıklar Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
9 Pazar Türlerini Tanımlar Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
10 Pazarlama Karması Elemanlarını Açıklar Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
11 Pazarlamada Strateji Seçimini Açıklar Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
12 Tüketici Davranışı ve Korunmasını Anlatır Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
13 Uluslararası Pazarlamayı Anlatır Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
14 Örnek Olayları Açıklar Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Üretim Yönetiminde Temel Kavramlar
2 Üretim Sistemi ve Elemanları
3 Üretimde Tahminleme
4 İleri Üretim Teknikleri
5 Tedarik Zinciri Yönetimi
6 Üretimde Kalite Kontrol ve Problem Çözme Teknikleri
7 Üretimde Verimlilik
8 Pazarlamada Temel Kavramlar ve Tarihsel Gelişim
9 Pazar Türleri
10 Pazarlama Karması Elemanları
11 Pazarlamada Strateji Seçimi
12 Tüketici Davranışı ve Korunması
13 Uluslararası Pazarlama
14 Örnek Olaylar
Kaynaklar
Ders Notu “Üretim ve Pazarlama” Adapazarı Meslek Yüksekokulu e-kitabı
Ders Kaynakları 1. Prof.Dr.Sevinç ÜRETEN, Üretim/İşlemler Yönetimi, Gazi Kitabevi, Ankara ,2006
2. Prof.Dr.Mete DOĞRUER, Üretim Organizasyonu ve Yönetimi, Alfa Yayınları, 2005
3. Prof.Dr.Bülent KOBU, Üretim Yönetimi, 1999
4. Prof.Dr. Dilaver TENGİLİMOĞLU, Öğr.Gör.Dr.E. Asuman ATİLLA, Öğr.Gör. Meral BEKTAŞ, İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2012
5. Prof.Dr.Ömer DİNÇER, Doç.Dr. Yahya FİDAN, İşletme Yönetimine Giriş, Alfa Yayınları, 2009
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 7 7
Kısa Sınav 2 12 24
Ödev 1 15 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5