Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tıp Kütüpaneciliği | TDS 117 | 2 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Bilgi Okuryazarlığı Araştırma Yöntemleri |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ŞENAY KESİM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ŞENAY KESİM, |
Dersin Yardımcıları | sunum, makale, kitap, multimedya |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tıp kütüphanelerinin sağlık alanındaki rolünü yerini ve önemini kavramak, kanıta dayalı tıp ile ilgili bilgi kaynaklarını ve tıp sınıflama sistemi ve konu başlıklarını tanımaktır. Ktüll kNıra erKütüphaneciliğin amacı ve tarihçesini açıklamak, kütüphanelerin türleri içerisinde tıp ve sağlık kütüphanelerini tanıtmak, tıp alanında kullanılan elektronik veri tabanları hakkında bilgi vermek, hastalara verilen kütüphane hizmetlerini açıklamak, tıp kütüphanelerini tanıtmaktırininphane kavramını, kütüphane türlerini açıklamak |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kütüphane Kavramı | Tartışma, | Ödev, Performans Görevi, |
2 | Tıp Kütüphaneleri | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, | Performans Görevi, |
3 | Sağlık bilimi bilgi kaynakları | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
4 | Tıp kütüphaneciliği | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Performans Görevi, |
5 | Uygulama örnekleri | Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
6 | saha ziyareti | Deney / Laboratuvar, | Performans Görevi, |
7 | tıp alanında bilgi hizmetleri | Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıp Kütüphaneciliği ders akışı | |
2 | Kütüphane kavramı tarihçesi ve türleri | |
3 | Kütüphane Türleri ve özellikleri | |
4 | Tıp Kütüphaneleri ve özellikleri | |
5 | Sağlık bilimi bilgi kaynakları ve bilgi hizmetleri | |
6 | Tıp Kütüphanelerinde e-kaynaklar (e-kitap, e-dergi) | |
7 | Tıp Kütüphanelerinde e-kaynaklar | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kanıta dayalı tıp nedir? | |
10 | Kanıta dayalı tıp kütüphaneciliği | |
11 | Tıp kütüphanelerinde kullanılan sınıflama sistemleri | |
12 | Tıp kütüphanelerinde kullanılan konu başlıkları | |
13 | Uygulama örnekleri | |
14 | Saha ziyareti |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
|
Ders Kaynakları | Murat Sincan, Kanıta dayalı tıp ve tıp kütüphaneciliği, Bilgi Dünyası, cilt 4/1 Nisan 2003, Huriye Çolaklar, Üniversitelere bağlı tıp kütüphanelerinde değişim ve uygulama örnekleri, Yükseköğretim Dergisi, Yıl 2021, Cilt 11, Sayı 1, 10 - 24, 03.05.2021 Güssün Güneş, Tıp Kütüphaneciliği ve Günümüz Türkiyesindeki durumu, Çağlayan Kitabevi, 2018 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kaanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | X | |||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hakim ve alanındaki yeilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak | X | |||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, Sağlık Hizmetleri ile ilgili konularda hasta hakları, sosyal sorumluluk,evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilgi ve bilincine sahip olmak | X | |||||
9 | İş hukuku ve iş güvenliği , çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisini kazanmak | ||||||
11 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |