Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tıp Kütüpaneciliği TDS 117 2 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Bilgi Okuryazarlığı

Araştırma Yöntemleri

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ŞENAY KESİM
Dersi Verenler Öğr.Gör. ŞENAY KESİM,
Dersin Yardımcıları

sunum, makale, kitap, multimedya

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Tıp kütüphanelerinin sağlık alanındaki rolünü yerini ve önemini kavramak, kanıta dayalı tıp ile ilgili bilgi kaynaklarını ve tıp sınıflama sistemi ve konu başlıklarını tanımaktır. Ktüll kNıra erKütüphaneciliğin amacı ve tarihçesini açıklamak, kütüphanelerin türleri içerisinde tıp ve sağlık kütüphanelerini tanıtmak, tıp alanında kullanılan elektronik veri tabanları hakkında bilgi vermek, hastalara verilen kütüphane hizmetlerini açıklamak, tıp kütüphanelerini tanıtmaktırininphane kavramını, kütüphane türlerini açıklamak
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kütüphane Kavramı Tartışma, Ödev, Performans Görevi,
2 Tıp Kütüphaneleri Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Performans Görevi,
3 Sağlık bilimi bilgi kaynakları Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
4 Tıp kütüphaneciliği Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Performans Görevi,
5 Uygulama örnekleri Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
6 saha ziyareti Deney / Laboratuvar, Performans Görevi,
7 tıp alanında bilgi hizmetleri Tartışma, Soru-Cevap, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tıp Kütüphaneciliği ders akışı
2 Kütüphane kavramı tarihçesi ve türleri
3 Kütüphane Türleri ve özellikleri
4 Tıp Kütüphaneleri ve özellikleri
5 Sağlık bilimi bilgi kaynakları ve bilgi hizmetleri
6 Tıp Kütüphanelerinde e-kaynaklar (e-kitap, e-dergi)
7 Tıp Kütüphanelerinde e-kaynaklar
8 Ara Sınav
9 Kanıta dayalı tıp nedir?
10 Kanıta dayalı tıp kütüphaneciliği
11 Tıp kütüphanelerinde kullanılan sınıflama sistemleri
12 Tıp kütüphanelerinde kullanılan konu başlıkları
13 Uygulama örnekleri
14 Saha ziyareti
Kaynaklar
Ders Notu

 

 

Ders Kaynakları

Murat Sincan,  Kanıta dayalı tıp ve tıp kütüphaneciliği, Bilgi Dünyası,  cilt 4/1 Nisan 2003, 

Huriye Çolaklar, Üniversitelere bağlı tıp kütüphanelerinde değişim ve uygulama örnekleri, Yükseköğretim Dergisi, Yıl 2021, Cilt 11, Sayı 1, 10 - 24, 03.05.2021

Güssün Güneş, Tıp Kütüphaneciliği ve Günümüz Türkiyesindeki durumu, Çağlayan Kitabevi, 2018

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak X
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kaanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak X
3 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek X
4 Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak X
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak X
6 Etkili iletişim kurma tekniklerine hakim ve alanındaki yeilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak X
8 Tarihi değerlere saygılı, Sağlık Hizmetleri ile ilgili konularda hasta hakları, sosyal sorumluluk,evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilgi ve bilincine sahip olmak X
9 İş hukuku ve iş güvenliği , çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak
10 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisini kazanmak
11 Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 7 14
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,6
Dersin AKTS Kredisi 4