Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Örgütsel Davranış MYO 992 4 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SABİHA SEVİNÇ ALTAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Örgütsel davranış alanında değişen ve gelişen yeni akımlar, yeni kuram ve kuramcılar konusunda bilgi vermek ve değişen örgütsel davranış literatürüne hakim olmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Güdüler, tutumlar, algılama, atfetme, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular, gruplar gibi konulara değinilecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yönetim sürecinde davranış bilimlerinin ortaya çıkışını ve ilgili bilim dallarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev, Sınav,
2 Davranış bilimlerinin incelendiği sistemleri ve etkilendiği çağdaş yaklaşımları anlatır. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
3 Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
4 Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
5 Kişilik Teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
6 Güdülemeyi, iş tatminini ve grupları örnekler vererek açıklar. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
7 Kültür, değerler ve inançlar hakkında bilgi sahibidir Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Davranış bilimlerine giriş (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel
2 Davranış bilimlerini oluşturan bilim dalları (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel
3 Davranış bilimlerinin incelendiği sistemler (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel
4 Güdüler ve güdüleme (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel
5 Tutumlar (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel
6 Algılama ve algılama hataları (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel
7 Atfetme süreci (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel
8 Öğrenme ve öğrenme teorileri (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel
9 ARA SINAV (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel
10 Kişilik ve kişilik teorileri (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel
11 Değerler ve inançlar (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel
12 Kültür ve davranış (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel
13 Duygular ve kontrolü (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel
14 Gruplar ve Grup çeşitleri (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel
Kaynaklar
Ders Notu

Ders notları, Powerpoint sunuları. 

Ders Kaynakları

(1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
7 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
8 Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
9 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
13 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6