Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Metal Matrisli Kompozit Malzemelerin İşlenebilirliği | İMM 605 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT ÖZSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | İşlenebilirlik kavramını ve Metal Matriks Kompozit (MMK) malzemelerin işlenebilirliğini etkileyen faktörlerin öğrenciye kavratılması |
Dersin İçeriği | MMK, İşlenebilirlik kavramı, Talaş oluşum mekaniği, Talaş morfolojisi, Kesme kuvvetleri ve sıcaklık oluşumu, Takım aşınması ve çeşitleri, Yüzey pürüzlülüğü ve bütünlüğü, Kesme sıvıları, İşlemede titreşim ve tırlama, Geleneksel ve modern işleme yöntemleri, MMK işleme teknikleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Metal matriksli kompozit malzemelerin özellikleri ve işlenebilirlik konusunda bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Takviye fazlarının işlenebilirliğe etkilerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Talaşlı imalatın temel prensiplerinin kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Uygun kesici takım seçimi hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Kesme sıvılarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kompozit malzemeler ve çeşitleri | |
2 | Metal matriksli kompozit malzemeler | |
3 | İşlenebilirlik kavramı | |
4 | Talaş oluşum mekaniği ve talaş morfolojisi | |
5 | Kesme kuvvetleri ve sıcaklık oluşumu. | |
6 | Takım aşınması ve çeşitleri. | |
7 | Yüzey pürüzlülüğü ve bütünlüğü. | |
8 | Kesme sıvıları | |
9 | İşlemede titreşim ve tırlama | |
10 | VİZE | |
11 | Geleneksel ve modern işleme yöntemleri | |
12 | MMK işleme teknikleri | |
13 | MMK işleme teknikleri | |
14 | MMK işleme teknikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. William D., Callister Jr., “Materiasl Science and Engineering an İntroduction”, Seventh Edition, Wiley,2007. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İmalat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | İmalat Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
3 | İmalat Mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler | ||||||
8 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | İmalat mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
12 | İmalat Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |