Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bütünleşik Pazarlama İletişimi IHR 525 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere bütünleşik pazarlama iletişimini derinlemesine öğretmek amacıyla dizayn edilmiştir.

Dersin İçeriği

Bu ders pazarlama iletişimi elemanları olan reklam, satış promosyonu, halkla ilişkiler, kişisel satış gibi unsurları kapsayarak bütünleşik pazarlama iletişimi teorilerini, konseptini ve uygulamalarını içerir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrencilere bütünleşik pazarlama kavramını, içeriğini ve terminolojisini öğretmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
2 Bütünleşik pazarlama iletişiminin organizasyonlardaki rolünü anlamak Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
3 Pazarlama iletişimi karması elementleri arasındaki ilişkiyi analiz etmek Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
4 Pazarlama iletişimi sürecinin planlamasını, uygulamasını ve değerlendirilmesini anlamak Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bütünleşik Pazarlama iletişimine Giriş Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Pearson, Kenneth E. Clow, Integrated Marketing Communications, David Pickton, Amanda Broderick, 2 nd edition , Pearson Education, 2005
2 Satın Alma Davranışları Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Pearson, Kenneth E. Clow, Integrated Marketing Communications, David Pickton, Amanda Broderick, 2 nd edition , Pearson Education, 2005
3 Marka Yönetimi Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Pearson, Kenneth E. Clow, Integrated Marketing Communications, David Pickton, Amanda Broderick, 2 nd edition , Pearson Education, 2005
4 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Planlama Süreci Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Pearson, Kenneth E. Clow, Integrated Marketing Communications, David Pickton, Amanda Broderick, 2 nd edition , Pearson Education, 2005
5 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Araçları -1 Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Pearson, Kenneth E. Clow, Integrated Marketing Communications, David Pickton, Amanda Broderick, 2 nd edition , Pearson Education, 2005
6 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Araçları -2 Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Pearson, Kenneth E. Clow, Integrated Marketing Communications, David Pickton, Amanda Broderick, 2 nd edition , Pearson Education, 2005
7 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Araçları -3 Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Pearson, Kenneth E. Clow, Integrated Marketing Communications, David Pickton, Amanda Broderick, 2 nd edition , Pearson Education, 2005
8 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Araçları -4 Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Pearson, Kenneth E. Clow, Integrated Marketing Communications, David Pickton, Amanda Broderick, 2 nd edition , Pearson Education, 2005
9 Dijital Pazarlama Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Pearson, Kenneth E. Clow, Integrated Marketing Communications, David Pickton, Amanda Broderick, 2 nd edition , Pearson Education, 2005
10 Sosyal Medya Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Pearson, Kenneth E. Clow, Integrated Marketing Communications, David Pickton, Amanda Broderick, 2 nd edition , Pearson Education, 2005
11 Veri Tabanı Pazarlaması Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Pearson, Kenneth E. Clow, Integrated Marketing Communications, David Pickton, Amanda Broderick, 2 nd edition , Pearson Education, 2005
12 Müşteri İlişkileri Yönetimi Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Pearson, Kenneth E. Clow, Integrated Marketing Communications, David Pickton, Amanda Broderick, 2 nd edition , Pearson Education, 2005
13 Bütçeleme Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Pearson, Kenneth E. Clow, Integrated Marketing Communications, David Pickton, Amanda Broderick, 2 nd edition , Pearson Education, 2005
14 Yaratıcılık ve BPİ Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Pearson, Kenneth E. Clow, Integrated Marketing Communications, David Pickton, Amanda Broderick, 2 nd edition , Pearson Education, 2005
Kaynaklar
Ders Notu

Integrated Marketing Communications, David Pickton, Amanda Broderick, 2 nd edition , Pearson Education, 2005

Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Pearson, Kenneth E. Clow,

Donald Baack, Nobel Akademik Yayıncılık, 7. Basım,2016

Marketing Management’, Philip Kotler & Kevin Lane Keller, 13thedition , Pearson Prentice Hall, 2009

- ‘The Fundamentals and Practice of Marketing’, John Wilmshurst &Adrian Mackay, 4th edition, Butterworth

Heinemann,2002

Pazarlama İlkeleri’, Prof. Dr. İsmet Mucuk, 16. Basim, Türkmen Kitabevi, 2007

Pazarlama İletişimi Yönetimi, Yavuz Odabaşı, Mine Oyman, MediaCat, 2012

Bütünleşik Pazarlama İletişimi -İzzet Bozkurt,MediaCat,2006

Ders Kaynakları

Integrated Marketing Communications, David Pickton, Amanda Broderick, 2 nd edition , Pearson Education, 2005

Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Pearson, Kenneth E. Clow,

Donald Baack, Nobel Akademik Yayıncılık, 7. Basım,2016

Marketing Management’, Philip Kotler & Kevin Lane Keller, 13thedition , Pearson Prentice Hall, 2009

- ‘The Fundamentals and Practice of Marketing’, John Wilmshurst &Adrian Mackay, 4th edition, Butterworth

Pazarlama İletişimi Yönetimi, Yavuz Odabaşı, Mine Oyman, MediaCat, 2012

 

Bütünleşik Pazarlama İletişimi -İzzet Bozkurt,MediaCat,2006

Heinemann,2002

Pazarlama İlkeleri’, Prof. Dr. İsmet Mucuk, 16. Basim, Türkmen Kitabevi, 2007

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. X
2 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. X
3 Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. X
5 Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. X
6 Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. X
7 Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. X
8 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. X
9 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. X
10 Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 10
2. Ödev 10
3. Ödev 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 3 10 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6