Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyokimya | MYO 135 | 1 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Kimya |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN YILDIZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN YILDIZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Canlılğın temel özellikleri ile canlılık yapısının biyokimyasal yönden incelenmesini öğretmek, Canlı organizmada bulunan başlıca moleküllerin ve makro moleküllerin yapı ve fonksiyonlarının kavratılması |
Dersin İçeriği | Biyokimyaya giriş, biyokimyanın tanımı, kapsamı;Canlılığın temel özellikleri, hücre ve organellerinin biyokimyasal önemi;İnsan için önemli biyomoleküller, metabolizmanın tanımı ve sınıflandırılması;Metabolizma hakkında temel kavramlar;Karbohidratların yapısı, özellikleri ve metabolizması;Lipitlerin yapısı, özellikleri ve metabolizması;Aminoasitlerin yapısı, özellikleri ve metabolizması;Proteinlerin yapısı, özellikleri ve metabolizması;Protein sentezi ve enzimler;Nükleik asitlerin yapısı, özellikleri ve metabolizması;Vitaminler;Su ve minerallerin metabolizması;Hormonlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Canlılığın temel özellikleri, hücre ve organellerinin biyokimyasal önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Metabolizma hakkında temel kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
3 | Karbonhidratların yapısı, özellikleri ve metabolizmasını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | Lipitlerin yapısı, özellikleri ve metabolizmasını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
5 | Protein ve aminoasitlerin yapısı, özellikleri ve metabolizmasını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
6 | Nükleik asitlerin yapısı, özellikleri ve metabolizmasını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
7 | Enzim ve hormon metabolizmasını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
8 | Su mineral ve vitamin metabolizmasını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyokimyaya giriş, biyokimyanın tanımı, kapsamı | |
2 | Canlılığın temel özellikleri, hücre ve organellerinin biyokimyasal önemi | |
3 | İnsan için önemli biyomoleküller, metabolizmanın tanımı ve sınıflandırılması | |
4 | Metabolizma hakkında temel kavramlar | |
5 | Karbohidratların yapısı, özellikleri ve metabolizması | |
6 | Lipitlerin yapısı, özellikleri ve metabolizması | |
7 | Aminoasitlerin yapısı, özellikleri ve metabolizması | |
8 | Proteinlerin yapısı, özellikleri ve metabolizması; | |
9 | Protein sentezi ve enzimler | |
10 | yıl içi sınavı | |
11 | Nükleik asitlerin yapısı, özellikleri ve metabolizması | |
12 | Vitaminler,su,mineral,hormon | |
13 | Organik bileşiklerin özellikleri | |
14 | Organik bileşiklerin adalandırılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Onat, Taner; Emerk, Kaya; Süzmen, Esra; İnsan Biyokimyası, Palme Yayıncılık, 2002, Ankara. [2]Bakan, Ebubekir; Tanıda Laboratuvar, Aktif yayınevi, Erzurum, 2011. [3]Mehmetoğlu, İdris; Klinik Biyokimya Laboratuarı El Kitabı, Mikro kitabevi, Konya, 2002. [4] Champe P.C., R.A.; Harvey Lippincotts Illustrated Reviews Serisinden Biyokimya, Nobel Tıp Kitabevleri |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili teşhise yönelik verilerin eldesi ve muhafazası ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olmak | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | X | |||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, Sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
11 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | ||||||
12 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |