Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kimya | MYO 115 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN YILDIZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN YILDIZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Kimyanın temel kavramları konusunda bilgi, beceri ve uygulama yetkinlikleri kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Madde Kavramı, Atomun Yapısı ve Periyodik Sistem, Radyoaktivite, Kimyasal Reaksiyonlar ve Stokiyometrisi, Çözeltiler, Kimyasal Bağlar, Moleküller, Gazlar, Sıvı ve Katı Maddeler, Asitler, Bazlar, Tuzlar ve Oksitler
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Madde ve özelliklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
2 | Atomun yapısı yardımıyla periyodik cetveli ve sistematiğini kavrar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Kimyanın temel kanunlarının ve kuramlarının, kimyasal olaylardaki işleyişini açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme, | Ödev, Sınav, |
4 | Kimyasal reaksiyonları ve hesaplamalarını kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
5 | Gazlar, sıvılar ve katıların ayırt edilebilme özelliklerini kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
6 | Çözeltilerin kaynama ve donma noktaları, buhar basıncı gibi özelliklerini kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
7 | Asitlerin, bazların ve tuzların yapısını kavrar ve aralarındaki ilişkiyi kurar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Definition of chemistry, fields, importance, effect on our life and historical development of chemistry | |
2 | Madde ve özellikler | |
3 | Atom yapısı ve özellikleri | |
4 | Periodik Tablo ve özellikleri | |
5 | Periodik Tablo ve özellikleri | |
6 | Kimyasal Bağlar | |
7 | Kimyasal reaksiyonlar ve hesaplamaları | |
8 | Kimyasal reaksiyonlar ve hesaplamaları | |
9 | Gazlar | |
10 | yıl içi sınavı | |
11 | Sıvılar | |
12 | Sulu çözeltilet ve karışımları | |
13 | Sulu çözeltilet ve karışımları | |
14 | Katılar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Aydın, A.O. Sevinç, V., Şengil, İ.A.;Temel Kimya; Aşiyan Yayınları, 2001, Adapazarı Petrucci,R.H., Harwood, W.S., Herring, F.G. General Chemistry, (10. Baskıdan Çeviri: Uyar, T., Aksoy, S.,İnam, R.) Genel Kimya: İlkeler ve Modern Uygulamalar, Palme Yayıncılık, Ankara, 2012. Chang, R. General Chemistry, (4. Baskıdan Çeviri: Uyar, T., Aksoy, S., İnam, R.) Genel Kimya: Temel Kavramlar, Palme yayıncılık, Ankara, 2006. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili teşhise yönelik verilerin eldesi ve muhafazası ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olmak | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | ||||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, Sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
11 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | ||||||
12 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |