Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Organızatıonal Behavıor | MYO 992 | 4 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SABİHA SEVİNÇ ALTAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | To provide information about the changing and developing new trends, new theories and theorists in the field of organizational behavior and to enable them to dominate the changing organizational behavior literature. |
Dersin İçeriği | Topics such as emotions, attitudes, perception, attribution, learning, personality, values, beliefs, culture, emotions, groups will be discussed. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Explain the emergence of behavioral sciences and related disciplines in the management process. | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Homework, Testing, |
2 | Tells the systems in which behavioral sciences are studied and contemporary approaches that are affected. | Discussion, Question-Answer, Lecture, | Testing, Homework, |
3 | Defines the basic concepts of behavioral sciences. | Discussion, Question-Answer, Lecture, | Testing, Homework, |
4 | It refers to perception, attribution, learning processes and errors. | Discussion, Question-Answer, Lecture, | Testing, Homework, |
5 | Interprets Personality Theories and personality traits that come to the fore in organizations. | Discussion, Question-Answer, Lecture, | Testing, Homework, |
6 | Explain motivation, job satisfaction and groups with examples. | Discussion, Question-Answer, Lecture, | Testing, Homework, |
7 | Has knowledge of culture, values ??and beliefs | Discussion, Question-Answer, Lecture, | Testing, Homework, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction to behavioral sciences | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
2 | The sciences that make up the behavioral sciences | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
3 | Systems in which behavioral sciences are studied | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
4 | Motives and motivation | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
5 | Attitudes | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
6 | Detection and detection errors | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
7 | Attribution process | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
8 | Learning and learning theories | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
9 | Mid-terms exam | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
10 | Personality and personality theories | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
11 | Values and beliefs | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
12 | Culture and behavior | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
13 | Emotions and control | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
14 | Groups and group types | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Lecture Notes, Powerpoint Presentations |
Ders Kaynakları | (1)Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Enver Özalp-Doç.Dr.Çiğdem Kırel |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | |||||||
3 | X | ||||||
4 | |||||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | X | ||||||
8 | X | ||||||
9 | X | ||||||
10 | X | ||||||
11 | |||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 | |||||||
15 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 2 | 32 |
Mid-terms | 1 | 10 | 10 |
Quiz | 2 | 10 | 20 |
Assignment | 1 | 10 | 10 |
Final examination | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |