Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Göğüs Cerrahisi | TIP 508 | 5 | 20 + 12 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABİDİN ŞEHİTOĞULLARI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ABİDİN ŞEHİTOĞULLARI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Göğüs Cerrahisinde hastaya yaklaşım, anamnez alma, genel fizik muayene ve solunum sistemi muayenesi, hasta-hekim ilişkilerinin geliştirilmesi, sık görülen hastalıkların tanı ve tedavi prensiplerinin öğretilmesi, laboratuar ve radyolojik incelemeler hakkında bilgi ve deneyim kazandırılması, amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Toraks anatomisini bilir | Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Göğüs cerrahisi bölümünde uygulanacak operasyonlar öncesinde uygun histopatolojik tanının konulmasının sağlanacağı invaziv tanı yöntemleri hakkında bilgi sahibidir | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
3 | Akciğer kanserinin tanı, evreleme, metastaz yollarının ve cerrahi tedavi yollarını bilir | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
4 | Pnömotoraksın radyolojik olarak tanınabilmesinin sağlanması ve tedavi seçeneklerini bilir | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
5 | Özefagus kanserinin etyoloji ve risk faktörlerini bilir, tanı, evreleme, metastaz yollarının ve cerrahi tedavi yolları bilir, | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
6 | Toraks travmalı hastalara yaklaşımı bilir, | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
7 | Trakeobronşial yabancı cisim aspirasyonlarında tanı ve uygun müdahale şeklini bilir | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
8 | Echinococcus Granulosus’un neden olduğu akciğerin hidatik kist hastalığının tanı ve tedavi prensiplerini bilir, | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
9 | Bronşektazi’nin klinik ve radyolojik olarak tanır ve tedavi prensipleri bilir, | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
10 | Akciğer absesinin klinik ve radyolojik olarak tanır ve tedavi prensiplerini bilir, | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
11 | Soliter pulmoner nodül’ün klinik ve radyolojik olarak tanır ve tedavi prensipleri bilir. | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Mediasten Hastalıkları | |
2 | 2. Göğüs Duvarı Tümörleri | |
3 | 3. Plevral Efüzyonlar | |
4 | 4. Akciğer Kist Hidatik | |
5 | 5. Bronşektazi | |
6 | 6. Akciğer Kanseri | |
7 | 7. Kongenital Göğüs Duvarı Deformiteleri | |
8 | 8. Özofageal ve Trakeobronşial Yabancı Cisimler | |
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Toarasik Cerrahi Kitabı- ISSN: 9786057607263, Baskı 2019. 2. Shields TW, LoCicero J, Ronald BP, Rusch VW, editors. General Thoracic Surgery. 6th ed. Philadelphia: |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Tıp Pç1 | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | X | |||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | ||||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | ||||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | X | |||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | X | |||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | X | |||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | |||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | X | |||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | X | |||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | ||||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | X | |||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | X | |||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | ||||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | X | |||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | ||||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | X | |||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | X | |||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | X | |||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | X | |||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | ||||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | X | |||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | X | |||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | ||||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | ||||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | X | |||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|