Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Iv. Ders Kurulu (Ürogenital ve Endokrin Sistemler) TIP 3400 0 147 + 4 7 9
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZLEM AYDEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu kurulda öğrencilerin üriner sisteme ait hastalıklar ile endokrin, üreme ve kadın genital sisteme ait klinik fizyoloji ile bu sistemlere ait hastalıkların oluşum mekanizmalarını, hastalık nedenlerini, hastalıkların klinik özelliklerini, laboratuvar yöntemlerini, görüntüleme yöntemlerini ve tedavi yöntemleri ile ilgili temel kavramları öğrenmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Üriner sisteme ait hastalıklarının oluşum mekanizmalarını öğrenecek, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav,
2 Üriner sistem hastalık nedenleri, hastalıkların klinik özellikleri, laboratuvar ve görüntüleme bulguları ve tedavi yöntemleri ile ilgili temel kavramları öğrenecek, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
3 Üriner sistemin fonksiyonel ve anotomik özelliklerini ve terminolojiyi bilir. Anlatım, Sınav,
4 Böbrek fonksiyon testlerini tanımlayabilecek, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
5 Sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesi fizyolojisini, denge bozukluklarını ve nedenlerini bilecek Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
6 Yüksek kan basıncı tanımını, fizyopatolojisini ve nedenlerini açıklayabilecek, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
7 Akut ve kronik böbrek yetmezliği tanımını, patolojisini ve nedenlerini açıklayabilecek Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
8 Nefrit ve nefrotik sendrom tanımını, patolojisini ve nedenlerini bilecek, Anlatım, Sınav,
9 Üriner sistem enfeksiyonlarını ve cinsel yolla bulaşan hastalıkları, bakteri ve mantarların virulans mekanizmalarını bilecek Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
10 Üriner sistem tümörlerini sınıflayabilir. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
11 Erkek üreme sistemi, mesane ve üretra ile ilgili hastalıkların genel özelliklerini açıklayabilecek, Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım,
12 Renin-anjiotensin-aldosteron sistemi ve ilişkili ilaçları, diüretikleri öğrenecek Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
13 İç salgı bez hormonlarının farmakolojik özelliklerini bilir. Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım,
14 Çocukluk çağında ve erişkinde hormonal fizyolojiyi, hormonların farmakolojik özelliklerini, hormon salgılayan bezlere ait hastalıklarının oluşumunu, klinik bulgularını açıklayabilecek, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
15 Glukoz metabolizmasına ait hastalıkların oluşum mekanizmasını, klinik bulgularını ve tedavisi yöntemlerini açıklayabilecek,
16 Büyüme fizyolojisini açıklayıp bozukluklarını tanımlayabilecek, Pubertenin fizyolojik özelliklerini sıralayıp puberte bozukluklarını tanımlayabilecek
17 Menstruasyon ve ovulasyon fizyolojisini açıklayabilecek, Menstruasyon ve ovulasyon bozukluklarına ait hastalıkları sınıflayıp tanımlayabilecek Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
18 Fetus ve plasenta fizyolojisini açıklayabilecek ve bu yapılara ait hastalıkları sınıflayıp tanımlayabilecek, Anlatım,
19 Gebelik ve laktasyon fizyolojisini ve gebelik oluşumunu açıklayabilecek, Genetik danışmanlık yöntemlerini açıklayabilecek, Gebelikteki tarama testlerini ve prenatal tanı testlerini sıralayabilecek, Anlatım,
20 Üreme fizyolojisini açıklayıp, infertilite tanımlamasını ve sınıflamasını yapabilecek, tanı yöntemlerini açıklayabilecek, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Tıp Pç1
2 Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3 Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler
4 Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar
5 Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir
6 Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir
7 Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir
8 Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur
9 Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur
10 Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11 Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir.
12 Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir
13 Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir
14 Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur.
15 Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar
16 Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir
17 Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir
18 Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar.
19 Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır
20 Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21 Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22 Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır
23 İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar
24 İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar
25 İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26 Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular
27 Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir
28 Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular
29 Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır
30 Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir
31 Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir
32 Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)