Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Vı.Ders Kurulu (Toplum Sağlığı ve Temel Araştırma Teknikleri) | TIP 3600 | 0 | 97 + 16 | 10 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM AYDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Ü ERKORKMAZ, HÇ EKERBİÇER, E KÖSE , O KARABAY, C YÜZKOLLAR, ME BÜYÜKOKUROĞLU, P TANYERİ, AİLE HEKİMLİĞİ AD, ÇOCUK CERRAHİSİ AD, TIP EĞİTİMİ AD |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu kurulda öğrencilerin toplum sağlığı ve araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramları öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği | Kurul sistemiyle yapılandırılmıitır, 8 ders, 135 saat ve 7 haftadan oluşmaktadır. Bu kurulda toplum sağlığı, etik ve araştırma teknikleri konuları işlenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Halk sağlığı kavramını ve önemini açıklayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | Okul sağlığı kapsamında yer alan hizmetleri öğrenmeleri | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
3 | Sağlık yönetiminde planlamayı açıklamak | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
4 | Epidemiyolojik araştırmaların özelliklerini açıklar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
5 | Araştırma yöntemlerinin kullanım alanlarını, avantaj ve dezavantajlarını bilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
6 | Bulaşıcı hastalıkların incelenmesinde kullanılan temel epidemiyolojik kavramları tanımlar | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
7 | 2.Bulaşıcı hastalıkların Bulaşıcı hastalık kontrolünde birincil, ikincil ve üçüncül korunmayı ve bunların toplumsal etkinliklerini değerlendirebilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
8 | |||
9 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplum Sağlığı Etik ve Araştırma Teknikleri 1. hafta, Halk Sağlığı, Biyoistatistik, Aile hekimliği, Tıp tarihi ve Etik | |
2 | Toplum Sağlığı Etik ve Araştırma Teknikleri 2. hafta, Aile hekimliği, Biyoistatistik, Halk Sağlığı, Tıbbi Farmakoloji Tıp tarihi ve Etik, | |
3 | Toplum Sağlığı Etik ve AraştırmaTeknikleri 3. hafta, Biyoistatistik,T.Farmakoloji,Halk Sağlığı,Ç.Cerrahisi, Aile hekimliği | |
4 | Toplum Sağlığı Etik ve Araştırma Teknikleri 4. hafta Halk sağlığı, Enfeksiyon hastalıkları, Aile hekimliği, Tıbbi bilişim,Biyoistatistik, Farmakoloji | |
5 | Toplum Sağlığı Etik ve Araştırma Teknikleri 5. hafta, Biyoistatistik, Halk sağlığı, Çocuk cerrahisi, Aile hekimliği,Farmakoloji, Enfeksiyon hastalıkları, Tıp tarihiveetik, Tıbbi Bilişim | |
6 | Toplum Sağlığı Etik ve Araştırma Teknikleri 6. hafta, Aile hekimliği, Halk sağlığı, Tıbbi Bilişim | |
7 | Toplum Sağlığı Etik ve Araştırma Teknikleri 7. hafta | |
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Tıp Pç1 | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | X | |||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | X | |||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | X | |||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | X | |||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | X | |||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | X | |||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | |||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | X | |||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | X | |||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | X | |||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | X | |||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | X | |||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | X | |||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | X | |||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | X | |||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | X | |||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | X | |||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | X | |||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | X | |||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | X | |||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | X | |||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | X | |||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|