Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kadın Hastalıkları ve Doğum | TIP 405 | 4 | 80 + 132 | 11 | 11 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET SÜHHA BOSTANCI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SELÇUK ÖZDEN, Prof.Dr. ARİF SERHAN CEVRİOĞLU, Prof.Dr. NERMİN AKDEMİR, Doç.Dr. HİLAL USLU YUVACI, Prof.Dr. MEHMET SÜHHA BOSTANCI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | · Ülkemizin kadın hastalıkları ve gebelik sorunlarını bilen, koruyucu, önleyici hekimliği önemseyen, sık karşılaşılan ve acil kadın hastalıklarının ve gebelik hastalıklarının tedavisini yapabilen hekimler olarak yetişmelerini sağlamak. · Hastadan öykü alma, fizik muayene yapma, dosya hazırlama ve hasta izlemi bilgi ve becerilerinin kazandırılması · Hekim hasta iletişim becerisini geliştirilmesi, · Temel jinekolojik ve ve obstetrik muayene yöntemlerinin öğretilmesi · Jinekolojik ve obstetrik hastalıklarda ayırıcı tanı yapabilme ve tanıya ulaşmak için tetkikleri planlayabilme becerilerinin geliştirilmesi, · Acil obstetrik ve jinekolojik problemlerde tanı ve yönetim algoritmalarının öğretilmesi. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hasta ile duyarlı iletişim | Anlatım, | Sınav, |
2 | Öykü alabilme | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
3 | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, | |
4 | Temel obstetrik- jinekolojik muayene ve tanı yöntemlerini uygulayabilme | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
5 | Öykü ve muayene bulgularını kaydetme | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
6 | Vizitte hasta sunabilme | Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, Sınav, |
7 | Hasta İzlemi | Grup Çalışması, | Sözlü Sınav, |
8 | Epikriz / rapor yazabilme | Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
9 | Sorunları tanıma ve önemine göre sıralayabilme, kaydetmeyi yapabilme | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
10 | Soruna yönelik yaklaşım yapabilme | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
11 | Ön tanıya / tanılara varabilme | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
12 | Laboratuvar verilerini bilinçli bir sırada isteme ve değerlendirme | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
13 | Tedavi planlama, tedavinin yararını değerlendirme ve izleme | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
14 | Acil obstetrik ve jinekolojik hastalarda temel ilk yardımı uygulayabilme | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | GENİTAL SİSTEM ANATOMİSİ, GENİTAL SİSTEM EMBRİYOLOJİSİ, MUAYENE VE TANI YÖNTEMLERİ, KADIN GENİTAL SİSTEM ANOMALİLERİ | |
2 | PLASENTA ANOMALİLERİ, FETAL MEMBRAN VE AMNİOS SIVISI PATOLOJİLERİ | |
3 | MENSTRÜEL SİKLUS FİZYOLOJİSİ, PRENATAL BAKIM, GEBELİKTE UYGULANAN TARAMA TESTLERİ, GEBELİĞİN OLUŞUMU VE TANISI | |
4 | ANTENATAL FETAL İYİLİK HALİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ, İNTRAPARTUM FETAL DEĞERLENDİRME, NORMAL DOĞUM MEKANİZMASI | |
5 | EKTOPİK GEBELİK, PEDİATRİK VE ADOLESAN JİNEKOLOJİ, PELVİK İLTİHABİ HASTALIK VE GENİTAL TÜBERKÜLOZ | |
6 | YARDIMCI ÜREME TEKNİKLERİ, HİSTEROSKOPİ ve LAPAROSKOPİ, NORMAL PUERPERİUM VE HASTALIKLARI, GESTASYONEL DİYABET, GEBELİK VE DİYABETES MELLİTUS | |
7 | ÜÇÜNCÜ TRİMESTER KANAMALARI, POSTPARTUM KANAMALAR, HİPEREMEZİS GRAVİDARUM, JİNEKOLOJİK BENİNG HASTALIKLARI, JİNEKOLOJİK TÜMÖRLER | |
8 | İNFERTİLİTEDE ETİYOLOJİ VE TANI YÖNTEMLERİ, ANORMAL UTERİN KANAMALAR | |
9 | MENOPOZ, POLİKİSTİK OVER SENDROMU, GEBELİĞİN HİPERTANSİF HASTALIKLARI | |
10 | ÇOĞUL GEBELİKLER, RH UYGUNSUZLUĞU, İNTRAUTERİN GELİŞİM KISITLILIĞI | |
11 | POSTTERM GEBELİK, OPERATİF DOĞUM VE DOĞUM TRAVMALARI, GEBELİKTE MEDİKAL HASTALIKLAR, GEBELİKTE CERRAHİ HASTALIKLAR | |
12 | PREMENSTRÜEL SENDROM, KONTRASEPSİYON YÖNTEMLERİ, TÜMÖR BELİRTEÇLERİ VE JİNEKOLOJİK KANSER TARAMASI, AMENORE | |
13 | ERKEN DOĞUM EYLEMİ VE TOKOLİZ, ÜRİNER İNKONTİNANS, PERİNATAL ENFEKSİYONLAR, HİPERANDROJENİZM, DİSMENORE VE KRONİK PELVİK AĞRI, ERKEN MEMBRAN RÜPTÜRÜ | |
14 | TEKRARLAYAN GEBELİK KAYIPLARI, CİNSEL İŞLEV BOZUKLUKLARI, CİNSEL YOLLA BULAŞAN HASTALIKLAR |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Williams Obstetrics, 25th Edition by F. Gary Cunningham, Kenneth Leveno, et al. | Apr 12, 2018. 2- Williams Obstetrik 25.Baskı, 2020-Güneş Tıp Kitabevi 3- Current Diagnosis & Treatment Obstetrics & Gynecology, 12th Edition (Current Obstetric and Gynecologic Diagnosis and Treatment) [Paperback] DeCherney, Alan; Roman, Ashley; Nathan, Lauren and Laufer, Neri- 2019 4- Creasy and Resnik's Maternal-Fetal Medicine: Principles and Practice by Robert Resnik MD, Charles J. Lockwood MD MHCM Senior, et al. | Oct 24, 2018 5- Speroff's Clinical Gynecologic Endocrinology and Infertility by Hugh S Taylor MD, Lubna Pal MD MBBS MRCOG MS, et al. | Aug 30, 2019. 6- Uptodate |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Tıp Pç1 | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | X | |||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | X | |||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | X | |||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | X | |||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | X | |||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | X | |||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | |||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | X | |||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | X | |||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | X | |||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | X | |||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | X | |||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | X | |||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | X | |||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | X | |||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | X | |||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | X | |||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | X | |||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | X | |||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | X | |||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | ||||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | X | |||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|